تحصیل بیش از ۱۸۳ هزار دانش‌آموز در مدارس روستایی آذربابجان غربی
کد خبر: 4134500
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

تحصیل بیش از ۱۸۳ هزار دانش‌آموز در مدارس روستایی آذربابجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۱۸۳ هزار و ۳۱۸ نفر از دانش آموزان در مدارس روستایی و ۴۷۱ هزار نفر از آنان در مدارس شهری مشغول به تحصیل هستند که ۳۱۷ هزار دختر و بقیه دانش آموزان پسر هستند.

مدارس روستاییبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۲ مترمربع بوده که این آمار از میانگین کشوری که ۵.۲ مترمربع بوده فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در آذربایجان غربی ۱۳ سانتی‌متر مربع و سرانه کشوری ۳۴ سانتی‌متر مربع است، اضافه کرد: برای داشتن آموزش و پرورش موفق فراهم‌سازی زیرساخت‌ها ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های پرورشی و تربیت بدنی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان است، اضافه کرد: سرانه فضای ورزشی در مدارس آذربایجان غربی ۱۳ سانتی‌متر مربع و میانگین سرانه در کشور ۳۴ سانتی‌متر مربع است. 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه توسعه و ساماندهی فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی نیز مد نظر است، اظهار کرد: در برخی مناطق رشته یا رشته‌هایی وجود دارد که مورد نیاز نیست و در برخی نقاط رشته‌هایی هستند که تقاضا زیاد بوده و باید ساماندهی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه لازم است از ظرفیت‌ دستگاه‌ها و خیرین برای رفع مشکلات زیرساختی و فضا استفاده شود، گفت: مشارکت خیران مدرسه‌ساز امسال بیش از هشت برابر سنوات قبل بوده است و از این فرصت باید به نحو مطلوب استفاده کرد.

مطهری با اشاره به اینکه لازم است با شتاب بیشتر و با اخذ اعتبارات مشکل پروژه‌های نیمه‌تمام را حل کرد گفت: با اتمام این پروژه‌ها شاخص فضا ارتقا می‌یابد. 

وی با بیان اینکه این نهاد با ۴۲ هزار معلم و مربی آموزشی و ۷۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در مسیر تحولگرایی حرکت می‌کند، افزود: ۱۱۴ هزار و ۴۵۲ نفر از دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی و مابقی در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ۱۸۳ هزار و ۳۱۸ نفر از دانش آموزان در مدارس روستایی و ۴۷۱ هزار نفر از آنان در مدارس شهری مشغول به تحصیل هستند که ۳۱۷ هزار دختر و بقیه دانش آموزان پسر هستند.

مطهری اضافه کرد: برای سال پیش رو توسعه سواد آموزی و آموزش بزرگسالان، توسعه دولت الکترونیک و آموزش مجازی، توسعه متوازن در دوره متوسطه در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و توسعه مشارکتهای مردمی و بخش غیر دولتی اولویت‌های مد نظر این اداره کل است. 

 

انتهای پیام
captcha