1800 خانوار عشایر در میاندوآب مشغول امرار معاش هستند
کد خبر: 4134626
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰

1800 خانوار عشایر در میاندوآب مشغول امرار معاش هستند

مدیر اداره امور عشایر میاندوآب گفت: نزدیک به هزار و 800 خانوار با جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 500 نفر به صورت پراکنده در میاندوآب مشغول امرار معاش و فعالیت هستند.

1800 خانوار عشایر در میاندوآب مشغول امرار و معاش هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسن سخی مدیر اداره امور عشایر میاندوآب، امروز، 27 فروردین در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در میاندوآب برگزار شد، گفت: عشایر شهرستان نزدیک به هزار و 800 خانوار بوده، با جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 500 نفر در 85 روستا به طور پراکنده مشغول فعالیت و امرار معاش هستند.

وی تعداد دام سبک این شهرستان را 230 هزار راس عنوان کرد، گفت: سالانه بیش از 3 هزار و 800 تن گوشت قرمز، 7 هزار و 200 تن شیر، 110 تن پشم و 55 هزار مترمربع پوست تولید و روانه بازار می‌‌‌‌شود.

مدیر اداره امور عشایر میاندوآب ضمن ابراز خشنودی از اینکه عشایر میاندوآب علاوه بر محصولات دامی، در زمینه تولید صنایع دستی نیز فعال هستند، گفت: گلیم، جاجیم، قالی‌بافی، جوراب‌بافی، عروسک‌بافی و ... صنایع رواج یافته در این شهرستان است که توسط بانوان و اعضای صندوق‌های خرد زنان تولید و روانه بازار می‌شود.

مدیر اداره امور عشایر میاندوآب با بیان اینکه با هدف خدمت به جامعه هدف، در بخش عمران نیز اقدامات درخوری انجام گرفته است، افزود: مرمت و بازسازی ایل‌راه‌ها به طول حدود 5 کیلومتر در ییلاقات سلیم‌خان شاهین‌دژ، ایجاد خط انتقال آب به طول هزار و 200 متر، بهسازی چشمه به تعداد 2 دهنه، توزیع پنل‌های خورشیدی قابل حمل جهت شناسایی و استفاده در ییلاقات به تعداد 27 دستگاه از جمله اقدامات انجام گرفته است.

انتهای پیام
captcha