ولایتمداری و عدالت‌محوری از اصول جدایی‌ناپذیر ارتش است
کد خبر: 4134996
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

ولایتمداری و عدالت‌محوری از اصول جدایی‌ناپذیر ارتش است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با بیان اینکه ولایتمداری و عدالت‌محوری از اصول لاینفک ارتش است، گفت: هیچ حرکتی و قانونی در ارتش اجرا نمی‌شود مگر اینکه رگه‌هایی از ولایت‌پذیری در آن وجود داشته باشد.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش

به گزارش ایکنا از کرمان، سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش امروز، ۲۹ فروردین‌ماه در آیین گرامیداشت روز ارتش در کرمان با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل ارتش در ۲۹ فروردین سال ۵۸، گفت: ارتش به‌عنوان یکی از بازوان اصلی ولایت در قاموس تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار شد.

وی اظهار کرد: با ماندگاری این شجره طیبه، نقش محوری ارتش در جلوگیری از تجزیه کشور در سال اول انقلاب و کوران بحران‌هایی که از اقصی نقاط کشور برای از بین بردن این نهال نوپا شکل گرفته بود را شاهد بودیم. دلاور مردی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن سال‌های ابتدایی همه فتنه‌های دشمن را خنثی و از تجزیه کشور جلوگیری کرد.

امیرغلامعلیان با بیان اینکه ارتش ماندگار شد تا حماسه آفرینی کند، افزود: ارتش در جنگ تمام عیاری که بر کشور تحمیل شد و با تقدیم ۴۸ هزار شهید نقش مهمی در تثبیت انقلاب و پیروزی نظام جمهوری اسلامی در جنگ هشت ساله داشت. جنگی که با تدبیر امام راحل، پشتیبانی مردم و حماسه آفرینی نیروهای مسلح نقطه عطفی در تاریخ انقلاب رقم زد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش ادامه داد: دشمنی که از تمام فتنه‌های خود ناامید شده بود امروز با دریوزگی و گدایی از اتاق‌های فکر خود حمله به ارزش‌های اعتقادی و هنجارهای اجتماعی و مورد پذیرش جامعه را هدف گرفته و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه نظام تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه ارتش امروز افتخار دارد به‌عنوان پیشگام و پیشرو همه تلاش‌های خود را برای اجرای فرامین راهبر معظم انقلاب به منصه ظهور بگذارد، گفت: یکی از راهکارهای مقابله با این جنگ ترکیبی همان جهاد تبیین است و امروز افتخار داریم پیشروترین نهاد در جمهوری اسلامی نیروهای مسلح هستند که با تشکیل قرارگاه‌های جهاد تبیین نقش محوری نیروهای مسلح را در ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران برای نسل جوان به تصویر می‌کشند‌.

امیرغلامعلیان با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های لبیک ۲۲ نیروی زمینی ارتش در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: آمادگی ارتش در عرصه‌های دفاعی و امنیتی بر کسی پوشیده نیست و امروز با قدرت اعلام می‌کنیم که نیروی زمینی ارتش نظام جمهوری اسلامی علیرغم گذشت سه دهه از پایان جنگ تحمیلی هنوز هم در مرزهای کشور حضور فعال دارد.

وی رصد و دفع تهدیدات را از وظایف ارتش برشمرد و اظهار کرد: امروز با آمادگی مجموعه‌های نیروی زمینی، دریایی، هوایی، موشکی و پهپادی به مرحله‌ای از بازدارندگی رسیده‌ایم که دشمن امروز جرئت مطرح کردن گزینه‌های نظامی را در محاورات و اسناد دیپلماسی خود ندارد. آمادگی نیروهای مسلح به حدی است که در کسری از زمان وارد منطقه تهدید شده و با سرکوب آن تهدید، سالم به آشیانه باز می‌گردند که همه این دستاوردها به تأسی از تدابیر نورانی مقام معظم رهبری است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با بیان اینکه ولایتمداری و عدالت محوری از اصول لاینفک ارتش است افزود: هیچ حرکتی و قانونی اجرا نمی‌شود مگر اینکه رگه‌هایی از ولایت‌پذیری در آن وجود داشته باشد.

امیرغلامعلیان با اشاره آمادگی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدیدات دشمن، گفت: امروز خودکفایی ارتش در همه عرصه‌های نظامی و امنیتی وجود دارد و هیچ نیازی به تجهیزات بیگانگان نیست.

انتهای پیام
captcha