۴۰ کانون فرهنگی هنری فعال در حوزه قرآن شناسایی شدند
کد خبر: 4135581
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
در قزوین

۴۰ کانون فرهنگی هنری فعال در حوزه قرآن شناسایی شدند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: در حال حاضر بالغ بر ۴۰ کانون فرهنگی هنری فعال در زمینه قرآنی شناسایی شدند که این پایگاه‌ها قرآنی در مساجد ایجاد خواهند شد.

باغبانها مدیر کانون‌های مساجد قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدحسین باغبانها، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، شب گذشته، ۳۰ فروردین‌ماه، در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: با وجود توسعه فعلیت‌های قرآنی ولی هنوز از قرآن فاصله داریم و آن‌گونه که باید به این کتاب آسمانی توجه نمی‌کنیم و مهجور بودن قرآن همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: براساس فرمایش امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) هیچ کسی در کنار قرآن ننشسته جز اینکه در کنار آن با زیاد شدن هدایت یا برطرف شدن نقصانی در جهالت برخاسته است؛ در واقع وقتی در محضر تلاوت قرآن می‌نشینیم این رشد را انسان به‌طور کامل احساس می‌کند.

این مسئول اظهار کرد: در سال جاری شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان برگزار می‌شود که جزئیات این مسابقه در کانال اطلاع‌رسانی فهما و همچنین از طریق ارسال پیامک به مدیران کانون‌ها، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: اقدام جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در کنار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در حال حاضر بالغ بر ۴۰ کانون فرهنگی هنری فعال در زمینه قرآنی شناسایی شدند که این پایگاه‌ها قرآنی در مساجد ایجاد خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: بسیاری از مساجد ما فعالیت‌های قرآنی خوبی را انجام می‌دهند ولی برای اینکه بخواهیم همه مساجد ما پایگاه قرآنی داشته باشند، شاید مسیری طولانی در پیش باشد که این مهم باید به مرور محقق شود.

انتهای پیام
captcha