تصویب طرح شهرک‌سازی جدید در قدس اشغالی
کد خبر: 4135645
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

تصویب طرح شهرک‌سازی جدید در قدس اشغالی

مقامات رژیم صهیونیستی با ساخت 2969 واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی موافقت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اشغالگران صهیونیست در راستای تامین اهداف خود با ساخت 2969 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های تلة الفرنسیة، بسگات زئیف و گفعات شاکید موافقت کردند.

 مقامات رژیم صهیونیستی همچنان به توسعه پروژه‌های شهرک‌سازی در شهر قدس اشغالی ادامه داده تا از این طریق تسلط کامل خود بر اراضی اشغالی را تقویت کرده و این منطقه را به طور همه جانبه از کرانه باختری جدا کرده و وضعیت جمعیتی و جغرافیایی آن را به نفع شهرک نشینان تغییر دهند. 

انجمن اسرائیلی عیر عمیم متخصص در امور قدس اعلام کرد اشغالگران تمامی اسناد مربوط به این طرح شهرک‌سازی را تایید کرده و علاوه بر آن طرح احداث 240 واحد مسکونی جدید در منطقه در حال توسعه کنونی در شهرک راموت واقع در شمال قدس اشغالی را در آینده نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهند.

فخری ابودیاب پژوهشگر امور قدس اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست برای اجرای این پروژه صدها هکتار از اراضی مرکزی، جنوبی و شرقی قدس را تصرف کرده و تجمعات فلسطینی حاضر در این مناطق را در خطر قرار خواهند داد.

وی افزود: این طرح‌ها همچنین شامل ساخت واحدهای تجاری، اقتصادی، مراکز تفریحی، مدارس و تمام بخش‌های دیگر مورد نیاز برای زندگی شده تا شرایط لازم برای جذب 10 هزار شهرک‌نشین جدید فراهم شود.

این پژوهشگر فلسطینی ساکن قدس اشغالی ضمن اشاره به تلاش اشغالگران برای ارتباط دادن شهرک‌های جدید به یکدیگر به ویژه شهرک‌های اراضی حزما و بیت حنینا با شهرک‌های منطقه ج و حتی الاغوار تاکید کرد حملات صهیونیست‌ها پس از پایان ماه مبارک رمضان چه در عرصه شهرک‌سازی و چه در زمینه تخریب منازل افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام
captcha