پیام تسلیت برخی شخصیت‌ها و نهادها به مناسبت شهادت آیت‌الله سلیمانی
کد خبر: 4136944
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

پیام تسلیت برخی شخصیت‌ها و نهادها به مناسبت شهادت آیت‌الله سلیمانی

در پی شهادت آیت‌الله سلیمانی برخی شخصیت‌ها و نهادهای حوزوی اقدام به صدور پیام تسلیت کردند.

پیام تسلیت برخی شخصیت‌ها و نهادها به مناسبت شهادت آیت‌الله سلیمانیبه گزارش ایکنا، در پی شهادت آیت‌الله سلیمانی برخی شخصیت‌ها و نهادهای حوزوی اقدام به صدور پیام تسلیت کردند.

پیام آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس شورای حوزوی تهران به مناسبت شهادت آیت‌الله سلیمانی به شرح زیر  است: 

وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ .

خُلق نیکو، خدمت خالصانه، خداجويي و فروتنی، جامه‌اي بود که بر قامت روحاني مردمي و مجاهد، آیت الله عباسعلي سلیماني (طاب ثراه)، دوخته بود، و اینک به تقدیر الاهي (چنانکه با تضرع و ابتهال در لیلة القدر از بارگاه باری خواسته بود)، شولای شرف‌مون شهادت، بر بالای بلندش چالاک افتاد. گوارایش باد باده بقاء.

بنده­ کمترین، از سوی خود و همسنگرانم در حوزه‌ علمیه‌ عریق عاصمه، شهادت این پرورده‌ پاکباخته‌ نهاد نورانی حوزه را به ساحت منور صاحب اصلي حوزه‌هاي علمیه، حضرت بقیت الله (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء)، رهبر فرهمند و خردمند انقلاب اسلامي، آیت الله العظمی خامنه ای (دام ظله) و دیگر مراجع عظام (دامت برکاتهم)، عموم ارادتمندان و علاقه‌مندان آن شهید بزرگوار در سیستان و بلوچستان و خطه‌ شهیدورپر مازندران به ویژه شاگردان و فرزندان سوگوارش تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

اشرار کوردل و شوربخت بدانند سینه‌ سینايي علمای دین، چونان همیشه‌ی تاریخ پرافتخار شیعه، آماج آماده‌ برای پذیرش دشنه‌ دژخیمان است و بالاترین آرزوی این سلسله‌ سحرفام و سرخ اندیش، شهادت در راه دین و دانش و میهن و ملت است؛ که: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً/ لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقِينَ بِصِدْقِهِمْ وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ إِنْ شَاءَ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُوراً رَحِيماً ».

علی‌ اکبر رشاد

رئیس شورای حوزه‌ علمیه‌ استان تهران

پیام حجت‌الاسلام واعظی

همچنین رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در پیامی شهادت آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی سلیمانی را تسلیت گفت.

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

با نهایت تأسف عروج مظلومانه عالم مجاهد آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی سلیمانی نماینده مردم شریف سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، را به محضر حضرت ولیعصر (ارواحنا له الفداه) و مقام معظم رهبری( دام ظله العالی) و حوزه علمیه و ملت نجیب و شهید پرور، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

سابقه آن مبلغ پیشکسوت از سال‌های قبل از انقلاب تاکنون کارنامه‌ای درخشان و ارزشمند در عرصه‌های مختلف خدمت به مردم شریف برجای گذاشت. او که نمونه‌ای از شاگردان مکتب امام صادق (ع) بود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، با تکیه بر آموزه‌های اهل بیت (ع)، در وحدت و انسجام و سربلندی امت اسلامی تلاش‌های فراوانی را به یادگار گذاشت.

احمد واعظی رئيس دفتر تبليغات اسلامی

پیام انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم به مناسبت شهادت آیت‌الله سلیمانی هم به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» ﴿احزاب-۲۳﴾

سنت الهی بر این است که شهادت پاداش مجاهدانی است که عمری را با اخلاص در خدمت به مردم بوده و با پاسداری و اعتلای حق، عمر خویش را سپری می‌کنند.

شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، مزد تلاش مخلصانه‌ای است که این روحانی مجاهد از سنگر امامت جمعه تا نمایندگی ولی‌فقیه، حضور در میدان‌های مختلف از مبارزه با طاغوت، حضور در میدان دفاع مقدس، روشنگری‌های سیاسی و فرهنگی او در جبهه انقلاب، مشی مردمی و خدمات اجتماعی تا حضور در مجلس خبرگان رهبری، به دست آورده و از ایشان شجره طیبه‌ای ساخته بود که میوه‌ای جز شهادت ثمر نمی‌داد.

بدون تردید هر قطره خون چنین رادمردانی از تبار علماء راستین، جز به تقویت اسلام و انقلاب و رسوائی مخالفان روحانیت شیعه منتهی نخواهد شد. در منطق امامین انقلاب اسلامی و آحاد امت انقلابی، روحانیت مهم‌ترین نماد حیات اسلام در جامعه و سخت‌ترین سد نفوذ دشمنان در کشورند.

ما در کنار ملت هوشیار و انقلابی و پرورش یافته مکتب امامین انقلاب، از همه مسئولین اجرائی، امنیتی، قضائی مصرانه می‌خواهیم، با اقدام مناسب، به موقع و انقلابی، عوامل و آمران احتمالی این اقدام شنیع را شناسایی و اطلاع رسانی کرده و از روایت‌های ساختگی و مخرب افکار عمومی پیشگیری کنند.

«انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم»

انتهای پیام
captcha