بیش از ۲۰۰ زندانی موفق به حفظ یک جزء تا کل قرآن شده‌اند
کد خبر: 4137297
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
مدیرکل زندان‌های استان قم:

بیش از ۲۰۰ زندانی موفق به حفظ یک جزء تا کل قرآن شده‌اند

مدیرکل زندان‌های استان قم خبر از فعالیت وسیع قرآنی شامل روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و تفسیر در زندان‌های سطح استان قم خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ زندانی موفق به حفظ یک جزء تا کل قرآن شده‌اند.

علی اصغر رنجبر مدیرکل زندان‌های استان قم

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی اصغر رنجبر، مدیرکل زندان‌های استان قم، عصر امروز، 9 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اصلاحی، تربیتی، آموزشی و حمایتی این اداره کل، اظهار کرد: یکی از اتفاقات ارزشمندی که رمضان امسال به‌همت اداره کل زندان‌های استان رقم خورد، میزبانی ۶۰۰ نفر از سفرای قرآنی کشور در امور زندانیان بود که حس معنوی خاصی را برای اداره کل و همکارانمان رقم زد.

وی گفت: سفرای قرآنی کشور در امور زندانیان، مشعل فروزانی برای اصلاح و تربیت زندانیان کل کشور بوده و ایده‌ها و نگاه‌های استان قم را به بدنه زندان‌های سراسر کشور تزریق کردند که نقش روحانیت در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

رنجبر در بخش دیگری از گزارش خود به فعالیت ۶ مؤسسه کیفری کانون اصلاح و تربیت در استان قم اشاره کرد و افزود: علاوه بر این کانون‌ها با تأسیس مدرسه قرآنی نیازمند حضور پرشور طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه هستیم چرا که با اندک بضاعت موجود بیش از ۲۰۰ نفر از زندانیان استان موفق شده‌اند تا با شرکت در این مدرسه قرآنی از یک جزء تا کل قرآن کریم را حفظ کنند.

مدیر کل زندان‌های استان قم به نقش‌آفرینی زندانیان در صنایع دستی و ارتقاء دانش تولیدی این عزیزان پرداخت و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با به کارگیری طرح‌های هدفمند اصلاحی، به مقوله حمایت از خانواده‌های زندانیان توجه روز افزونی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شب‌های ماه مبارک رمضان بیش از ۳۰ خانواده زندانیان مورد تفقد مسئولان استان قرار گرفتند و علی‌رغم تمام اقدامات صورت گرفته، آنگونه که باید نتوانسته‌ایم خدمات لازم را ناظر به نیاز‌ها انجام دهیم. همواره نیازمند حمایت طلاب و حوزویان و گروه‌های تبلیغی در پیاده‌سازی طرح‌های فاخر فرهنگی هستیم. حضور طلاب در میان زندانیان اغتشاشگر و مهرورزی این عزیزان اثرات مؤثر و پایداری را در میان غفلت‌ورزان داشته است.

انتهای پیام
captcha