ضرورت قرآن محور شدن دروس در مدارس اردبیل
کد خبر: 4137387
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

ضرورت قرآن محور شدن دروس در مدارس اردبیل

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: محوریت جهاد تبیین برای قرآن محور شدن دروس در مدارس راهکاری موثر در تربیت دینی دانش‌آموزان است.

قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، دهم اردیبهشت‌ماه، در جلسه هم‌اندیشی با معلمان پرورشی مدارس خاص اردبیل با محوریت جهاد تبیین، قرآن محور شدن دروس در مدارس را راهکاری موثر در تربیت دینی دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: برای تحقق این امر می‌توان مباحث تخصصی با رویکرد پیام‌های قرآنی مرتبط با دروس مختلف به دانش‌آموزان ارائه کرد.

وی اظهار کرد: دانش، انگیزه و مهارت لازمه ارتباط موثر معلمان با دانش‌آموزان است و ادارات آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی باید برای تقویت بنیان‌های اندیشه دینی معلمان پرورشی برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و با دعوت از اساتید تراز اول کشوری دانش و مهارت ارتباطی معلمان با دانش‌آموزان را افزایش دهند.

جعفر زاده افزود: فعالان فرهنگی و تربیتی برای تقویت انگیزه نیازمند تشکیل جلسات هم‌اندیشی برای تبادل افکار و تجربیات هستند تا در راه تحول و ترقی امر آموزش و پرورش گام‌های موثر بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: دشمن پس از شکست در تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم خود، این بار در صدد سلب اراده و انگیزه از فعالان و کنشگران فرهنگی است تا جرات و جسارت آنان را از بین برده و قدرت رودررویی در نبرد تمدنی را کاهش دهد.

وی به همکاری تبلیغات اسلامی اردبیل در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز اردوهای دانش‌آموزی، اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل با اعزام روحانیون همراه و فعالان فرهنگی می‌تواند در محتوا بخشی به این اردوها با آموزش و پرورش همکاری کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به اهمیت آموزش چهره به چهره در بین گروه‌های مختلف بویژه جوانان اشاره کرد و گفت: موفق‌ترین آکادمی دنیا بر آموزش سنتی چهره به چهره حساسیت دارند و بر این باورند که علیرغم توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی، هیچ آموزشی نمی‌تواند جای آموزش چهره به چهره و گفتمانی را بگیرد.

انتهای پیام
captcha