شخصیت علمی «ملاعبدالله بهابادی» به جامعه معرفی شود
کد خبر: 4138932
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

شخصیت علمی «ملاعبدالله بهابادی» به جامعه معرفی شود

معاون استاندار یزد در دیدار با اعضای هیئت علمی و شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی «ملاعبدالله بهابادی» یزدی گفت: شخصیت علامه دارای ابعاد علمی متعددی است که باید بتوانیم آن را به خوبی در سطح بین‌الملل معرفی کنیم.

دیدار اعضای دبیرخانه کنگره علامه ملاعبدالله بهابادی با معاون استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در دیدار با اعضای هیئت علمی و شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی گفت: دبیرخانه کنگره باید همت و تلاش مضاعفی برای معرفی درست شخصیت علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی داشته باشد زیرا این شخصیت بزرگ که افتخار استان یزد به شمار می‌رود، دارای ابعاد علمی متعددی است که باید بتوانیم آن را دقیق در سطح بین‌المللی و جهان تشییع معرفی کنیم.

وی افزود: شروع حرکت دبیرخانه و جدیت آنها در پیگیری امور اجرایی نشان از وجود بدنه‌ای قوی و علمی دارد که جای بسی شکر دارد و ما نیز از هر کمکی که بتواند به پیشرفت فعالیت‌های کنگره کمک کند، دریغ نخواهیم کرد.

معاون استاندار یزد پیگیری‌های علمی و هماهنگی‌های صورت گرفته در کشورهای دیگر را تحسین کرد و گفت: برای معرفی  این شخصیت والا و گمنام، باید مراکز علمی استان یعنی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تدوین شخصیت علمی ایشان فعال شوند و حوزه علمیه یزد نیز با جدیت این موضوع را پیگیری کند.

عزیزی پیشنهاد کرد: با توجه به عنایات و توجه مقام معظم رهبری به شخصیت علامه، اعضای کنگره دیداری با رهبر انقلاب داشته باشند و از فرمایشات و رهنمودهای ایشان استفاده کنند. برگزاری نشست‌های علمی مشترک بین دانشگاه‌های یزد و شیراز، دعوت از تمامی طلاب و فضلای کشور در زمینه ارائه مقالات علمی و تبیین شخصیت علامه، درخواست نگارش مقالات در باب شخصیت علامه توسط منطق‌دانان جهانی که با ابعاد شخصیتی ملاعبدالله آشنایی دارند از دیگر پیشنهادات معاون استاندار یزد بود.

یادآور می‌شود ملاعبدالله بهابادی یزدی (م، ۹۸۱ ق)، فقیه، عالم فاضل شیعه در قرن دهم هجری است که در پرتو رابطه با دربار صفوی، بر گسترش تشییع و حل مشکلات شیعیان تلاش کرد. وی در علم فقه و منطق متبحّر و استاد بود و آثار مهمی تألیف کرد که مهمترین آن «حاشیه علی تهذیب‌المنطق» معروف به حاشیه ملاعبدالله است. عالمان بزرگی چون شیخ بهایی و صاحب معالم از شاگردان او هستند.

انتهای پیام
captcha