خلاقیت لازمه کار فرهنگی برای جذب کودکان به مساجد است
کد خبر: 4139212
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

خلاقیت لازمه کار فرهنگی برای جذب کودکان به مساجد است

مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی با بیان اینکه خلاقیت و ابتکار عمل مطابق با اقتضائات روز جامعه لازمه جذب مخاطبان کودک و نوجوان به مساجد است، گفت: بدون شناخت مخاطب نوجوان و جوان نمی‌توان در احیای کارکرد به‌روز مساجد قدم برداشت.

مرتضی شفیعی، مدیرکانون مساجد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان، مرتضی شفیعی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، امروز، 17 اردیبهشت‌ماه، در آیین تجلیل از برگزیدگان محافل و رویدادهای قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و افتتاحیه مرحله استانی شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با تأکید بر احیای کارکرد و نقش حقیقی مساجد اظهار کرد: اولویت جدی و فوری ستاد استانی، جذب کودکان و نوجوانان به مساجد با بهره‌مندی از جاذبه‌های فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه خلاقیت و ابتکار عمل مطابق با اقتضائات روز جامعه لازمه جذب مخاطبان کودک و نوجوان به مساجد است، اظهار کرد: بدون شناخت مخاطب نوجوان و جوان نمی‌توان در احیای کارکرد به‌روز مساجد قدم برداشت، در این راستا ستاد فهما استان به‌دنبال ارائه آموزش‌های تخصصی و کارآمد است.

شفیعی برگزاری مسابقه تصویرگری قصه‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان دهه نودی، حضور چشمگیر قاریان و حافظان نونهال، کودک، جوان و نوجوان در محافل قرآنی ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقه سخنوری و قصه‌گویی و استعدادیابی از نونهالان و همچنین اهتمام جدی در برگزاری پرشور شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان را از دیگر برنامه‌های این ستاد طی ماه‌های گذشته مطرح کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تصریح کرد: بخشی از این برنامه‌ها به همت ستاد استان و بخشی دیگر در راستای تحقق سیاست برون‌سپاری و مردمی‌سازی فعالیت‌ها، از سوی کانون‌های فرهنگی هنری شهری و روستایی تحت پوشش اجرا شد که همین روند در دیگر برنامه‌ها نیز پیگیری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیر مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری استان با سرفصل‌های کاربردی و موضوعات راهبردی خبر داد و گفت: این دوره آموزشی خردادماه و پیش از شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان اجرایی خواهد شد.

شفیعی ادامه داد: برگزاری سمینار اشتراکی با موضوع بیان ابتکارات و نوآوری های جدید مدیران مسئول کانون‌ها در جذب کودکان و نوجوانان به مساجد نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است که منجر به شکل‌گیری شبکه‌ای منسجم در تبادل اطلاعات و تجربیات موفق خواهد بود.

انتهای پیام
captcha