اجتناب از خرید نمونه‌های خارجی کالاهایی که مشابه داخلی دارند
کد خبر: 4139312
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
رئیس جمهور بیان کرد:

اجتناب از خرید نمونه‌های خارجی کالاهایی که مشابه داخلی دارند

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: همه بخش‌ها باید برای کمک به رشد و ارتقای کمی و کیفی تولید و به ویژه تولیدات دانش‌بنیان در کشور، از خرید نمونه‌های خارجی کالاهایی که مشابه آن‌ها توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود، اجتناب کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه عصر امروز، 17 اردیبهشت هیئت دولت به گسترش برنامه‌ریزی کشورها برای کاهش و حذف تبادلات دلاری از چرخه معاملات‌شان اشاره کرد و به بانک مرکزی مأموریت داد با همکاری دستگاه‌های مرتبط، زمینه‌های انجام معاملات تجاری بر اساس واحد پولی ایران و کشورهای هدف را فراهم کند.

وی از دست‌اندرکاران برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که فعالیت آن از صبح امروز آغاز شد، تقدیر و تولیدات به نمایش گذاشته شده شرکت‌های داخلی را افتخارآمیز توصیف کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: همه بخش‌ها باید برای کمک به رشد و ارتقای کمی و کیفی تولید و به ویژه تولیدات دانش‌بنیان در کشور، از خرید نمونه‌های خارجی کالاهایی که مشابه آن‌ها توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود، اجتناب کنند.

وی همچنین به دستاوردهای سفر دو روزه خود به سوریه و امضای برنامه جامع راهبردی بلندمدت و چندین توافقنامه همکاری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و اجرای کامل این توافق‌نامه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: بازار سوریه ظرفیت بالایی برای افزایش سطح روابط تجاری دو کشور دارد.

وی بر رویکرد دولت در گسترش عدالت و مقابله با فساد تأکید کرد و خواستار تداوم اهتمام و مراقبت جدی مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به عدم ارائه تسهیلات ویژه و تبعیض‌آمیز شد.

انتهای پیام
captcha