آیین تجلیل از گروه‌های خیریه و جهادی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
کد خبر: 4139354
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
باعنوان مهرواره برای ایران؛

آیین تجلیل از گروه‌های خیریه و جهادی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

آیین تجلیل از گروه‌های خیریه و جهادی دانشگاه محقق اردبیلی با عنوان مهرواره برای ایران با حضور جمعی از خیران و گروه‌های جهادی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

آیین تجلیل از گروه‌های خیریه و جهادیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۷ اردیبهشت در مراسم اختتامیه مهرواره برای ایران در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حضور خیرین در دانشگاه محقق اردبیلی باعث کمک به دانشگاه و دانشجویان شده است، گفت: این دانشگاه دارای بیش از ۱۳ هزار دانشجوی ایرانی و بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی بوده که برای ارائه خدمات خوابگاهی نیازمند یاری خیرین هستیم.

وی دانشجویان را آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: با توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی حضور دانشجویان در خوابگاه‌های داخلی دانشگاه ضروری است.

چمنی با بیان اینکه کمک به مسائل معیشتی دانشجویان با مشارکت دانشگاه و خیرین در حال انجام است، تصریح کرد: در خصوص ساخت خوابگاه علاوه بر مشارکت خیرین با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز برای ساخت ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دو فاز ۱۰۰ واحدی عقد قرارداد کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین بهره‌برداری از اولین خوابگاه متاهلی ۱۴ واحدی خیرساز طی سال‌های اخیر و بهره‌برداری از دومین خوابگاه متاهلی ۱۴ واحدی خیرساز طی ماه‌های آتی را یادآور شد.

حجت‌الاسلام عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز با بیان اینکه نقش گروه‌های جهادی و مراکز خیریه دانشگاهی در جامعه ممتاز و بی بدیل است، افزود: با توجه به برنامه کشوری تجلیل از گروه‌های جهادی و مراکز خیریه، این مهرواره در سطح دانشگاه‌های استان اردبیل برگزار می‌شود و از فعالان خیریه‌ها و گروه‌های جهادی استان تقدیر به عمل می‌آید.

وی افزود: شناسایی و ساماندهی خدمات گروه‌های جهادی و مراکز خیریه، شبکه‌سازی، هم افزایی و استفاده از تجربیات این گروه‌ها حائز اهمیت است.

حسنی با بیان اینکه مرحله کشوری مهرواره برای ایران طی روز‌های آینده توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد، گفت: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حضور خیرین در دانشگاه محقق اردبیلی و ساخت خوابگاه‌های متاهلی و رصدخانه و کمک به دانشجویان منشا خیر برای دانشگاه بوده است.

وی احداث خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشگاه محقق اردبیلی بسیار مهم دانست و افزود: فعالیت خیرین در این حوزه یک سرمایه‌گذاری معنوی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha