جمعی از مددجویان بهزیستی اردبیل به مشهد مقدس مشرف شدند
کد خبر: 4139616
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
جهت زیارت بارگاه نورانی امام رئوف(ع)؛

جمعی از مددجویان بهزیستی اردبیل به مشهد مقدس مشرف شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اعزام توان‌خواهان تحت پوشش بهزیستی استان به بارگاه ملکوتی امام هشتم، حضرت امام رضا(ع) خبر داد.

مددجویان بهزیستی اردبیل به مشهد مقدس مشرف شدندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اردبیل، تعداد ۸۰ نفر از دختران مراکز توانبخشی روزانه معلولین ذهنی و بیماران روانی ساعی، یسنا و مهرگان بهزیستی استان ۱۸ اردیبهشت ماه با همت و بدرقه مسئولین دستگاه‌های اجرایی اردبیل (مدیرکل امور فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری)، استانداری (مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی) و مدیرکل بهزیستی استان، از محل مهدیه اردبیل به مشهد مقدس مشرف شدند.

حامد رضایی، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، در آیین بدرقه گفت: رویکرد امروز بهزیستی در کنار ارائه خدمات تخصصی توانبخشی و آموزشی به معلولین مراکز توانبخشی بهزیستی استان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است که در دو بعد معنوی و ظاهری قابل بررسی می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به بعد معنوی افزود: افراد دارای معلولیت در زندگی خود با مشکلات عدیدة اجتماعی و سلامتی مواجه هستند که توجه به معنویت باعث ایجاد تعادل نسبی در زندگی آن‌ها می‌شود. به همین خاطر است که بسیاری از آن‌ها با توسل بر ائمه معصومین(ع) و زیارت قبور اهل‌بیت(ع)، آرامش و سلامتی معنوی خود را به دست می‌آورند.

رضایی تصریح کرد: بعد ظاهری این گونه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، افزایش توانمند سازی و تمرین مهارت اجتماعی این عزیزان است و بهانه‌ای برای خروج معلولین عزیز از خانه و مراکز توانبخشی جهت ورود به جامعه، حضور در اجتماع و در میان مردم بودن است.

این مقام مسئول ادامه داد: به لطف خدا در سال جاری این دومین کاروان زیارتی، ولی نعمتان تحت پوشش بهزیستی استان است که کاروان اول با ۴۰ نفر از فرزندان بهزیستی به کربلای معلی اعزام شدند و این دومین کاروان زیارتی با ۸۰ نفر از معلولین ذهنی و بیماران روانی است که به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در این سفر زیارتی، عزیزان سه روز در مشهد مقدس اقامت خواهند داشت و در مسیر برگشت، به قم، برای زیارت بارگاه مقدس حضرت معصومه(س) نیز مشرف خواهند شد. وضعیت اسکان و محل اقامت به همراه غذا و وعده‌های غذایی به عهدة بهزیستی می‌باشد و خدمات بین‌راهی و هماهنگی حمل و نقل از طریق استانداری اردبیل صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha