کنگره جهانی امام رضا(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 4140045
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
پس از وقفه چند ساله

کنگره جهانی امام رضا(ع) برگزار می‌شود

نماینده آستان قدس رضوی از برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) پس از چند سال در دهه کرامت با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در شب ولادت امام رئوف(ع) خبر داد.

نعمت‌الله فیروزی، نماینده آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از فارس، نعمت‌الله فیروزی، نماینده آستان قدس رضوی امروز،‌ 20 اردیبهشت‌ در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که با حضور مسئولان کشوری و استانی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) شاهچراغ برگزار شد، گفت: اجرای برنامه‌ها تنها به دهه کرامت ختم نشود چراکه کم‌لطفی به ظرفیت‌های تمدنی خواهد بود.

وی افزود: دغدغه ما تنها دهه کرامت نیست بنابراین نیازمند مقدمه‌چینی در طول سال خواهیم بود تا در دهه کرامت برنامه‌ها به بهترین شکل اجرا شود.

نماینده آستان قدس رضوی، فرمایشات سال جاری رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمن بر روی نقطه قوت ما دست می‌گذارد بنابراین شعار آستان قدس رضوی در دهه کرامت 1402 «همدلی اجتماعی و امیدآفرینی برای خدمت کریمانه» است

فیروزی از اجرای 260 عنوان برنامه کلی در دهه کرامت توسط آستان قدس رضوی خبر داد و تصریح کرد: برنامه زیرسایه خورشید با 12 هزار ریز برنامه در 2 هزار نقطه شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

وی نقش نگاه ویژه اسلام به نقش زن در اجتماع را مورد اشاره قرار داد و گفت: از سال گذشته همایش ملی دختران امامت کلید خورد و پژوهش زیست‌نامه خانواده اهل بیت(ع) با محوریت نقش همسران و دختران آغاز شده که نشان می‌دهد در فلسفه امامت خانواده نفش قابل توجهی داشته لذا معرفی الگو ها و سبک زندگی دخترانه در دستور کار قرار داد.

بنابه گفته نماینده آستان قدس رضوی، کنگره جهانی حضرت رضا(ع) پس از چند سال در دهه کرامت با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در شب ولادت امام رئوف(ع) برگزار می‌شود.

فیروزی نقش رسانه در نشر معارف اهل بیت(ع) را بی‌بدیل اذعان کرد و افزود: متأسفانه تولیدات رسانه‌ای کمی در حوزه اعتاب مقدسه وجود دارد لذا برگزاری جشنواره رسانه‌ای در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) با نام امین ولایت در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار خواهد شد و به تدوین و تولید کتاب‌های تصویری ورود شده است تا نوجوانان با مطالب به خوبی ارتباط برقرار کنند.

فیروزی تأکید کرد: در فضای دانشگاهی نگاه به تاریخی و سیاسی و تمدنی اهل بیت(ع) کم بوده و جای دانشگاه‌ها در ستاد بزرگداشت دهه کرامت خالی است بنابراین سهم مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور در این ستاد بیشتر شود.

نماینده آستان قدس رضوی تصریح کرد: برای نسل امروز باید ابعاد فرمایشات اهل بیت(ع) باتوجه به قشر و دیدگاه خودشان تبیین شود.

انتهای پیام
captcha