دو فیلم ایرانی در گونه مقاومت از سیما پخش می‌شود
کد خبر: 4140165
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
با فیلم های پایان هفته؛

دو فیلم ایرانی در گونه مقاومت از سیما پخش می‌شود

در پایان هفته از بین فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ایرانی که روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود، «ماه و مه» و «کفر قاسم» در رده آثار مقاومت هستند.

دو فیلم ایرانی در گونه مقاومت از سیما پخش می‌شودبه گزارش ایکنا، در پایان هفته، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی از شبکه‌های مختلف سیما روی آن می‌رود. «ماه و مه»، «حق‌السکوت»، «جوجه‌تیغی‌ها»، «فرزندخوانده»، «کفر قاسم» و «حادثه» از جمله این آثار هستند.

شبکه یک

فیلم تلویزیونی «ماه و مه» به کارگردانی مرتضی مطوری، پنج‌شنبه 21 اردیبهشت ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم درباره جوانی به نام رحمان است که در زمان حمله رژیم بعث عراق به ایران، به همراه برادرش سعید مشغول دفاع از میهن هستند. آنها برای به دست آوردن اطلاعات به مأموریت‌های مختلف شناسایی می‌روند، در یکی از این مأموریت‌ها، آنها برای شناسایی منطقه‌ای که قرار است در آن عملیاتی انجام پذیرد به داخل خاک عراق می‌روند. علی پریشانی، عبدالهادی آلجرف، صادق مقدسی و سیدجاسم موسوی در فیلم تلویزیونی «ماه و مِه» بازی کرده‌اند.

شبکه دو 

فیلم تلویزیونی «حق‌السکوت» به کارگردانی هادی نائیجی، جمعه 22 اردیبهشت ساعت 00:15 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

داستان این فیلم درباره طلبه جوانی به نام میر هاشم است که در اثر مشکلات مالی تحت فشار زیادی است. او خانه‌ای را خریداری کرده ولی در پرداخت اقساط آن دچار مشکل شده است، از سوی دیگر همسرش نیز به همین دلیل با او دچار اختلافات جدی شده و به همراه کودک خردسالشان به خانه پدرش رفته است.

زنده‌یاد حسام محمودی، محمد عسگری، هوتن شکیبا و شیرین اسماعیلی در فیلم تلویزیونی «حق سکوت» بازی کرده‌اند.

شبکه سه 

فیلم سینمایی «جوجه‌تیغی‌ها» به کارگردانی حسین تبریزی، پنج‌شنبه 21 اردیبهشت ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

فیلم داستان زوجی را روایت می‌کند که به خاطر اختلافات سطحی که در زندگی برایشان پیش آمده در آستانه جدایی قرار دارند. شبی که به اتفاق قرار است در یک مجلس عروسی شرکت کنند، درگیریشان بیشتر می‌شود در همین حین یک دزد مسلح به خانه آنها آمده و از اختلافات این دو آگاه می‌شود، دزد که از موضوعات پیش آمده بین این زن و شوهر متعجب شده است، تصمیم می‌گیرد با استفاده از تجربیات و مطالعاتی که داشته موضوعات پیش آمده را برایشان حل کند.

سعید آقاخانی، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد، افشین سنگ چاپ، منوچهر علی پور، محمد حمزه‌ای، پروین میکده و حدیث چهره‌پرداز در فیلم تلویزیونی «جوجه‌تیغی‌ها» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «فرزندخوانده» به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد، پنجشنبه 21 اردیبهشت ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم داستان چند خانواده است که موضوعات مشترکی در ارتباط با فرزندخواندگی دارند.

حمیدرضا پگاه، شبنم قلی خانی، بهروز شعیبی و نیلوفر محمودی در فیلم سینمایی «فرزندخوانده» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه کودک

فیلم سینمایی «سوم شخص غائب» به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد، جمعه 22 اردیبهشت ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد.

این فیلم درباره سعید پسر نوجوانی است که در شهر اصفهان زندگی می‌کند. مادر سعید فوت کرده و او همراه خواهر و پدر بداخلاقش در یک خانه قدیمی زندگی می‌کند. سعید دو دوست صمیمی به نام‌های امیر و رشید دارد که ظاهراً همسایه هم هستند.

اکبر دسترنج، مرتضی حسینی و اکبر دبّاغیان در فیلم سینمایی «سوم شخص غائب» بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی جدید «کفر قاسم» به کارگردانی برهان علویه، جمعه 22 اردیبهشت ساعت 10 از شبکه افق پخش خواهد شد.

این فیلم با بازی عبدالله عباسی، احمد ایوب و سلیم صبری؛ درباره کشتار کفر قاسم در ۲۹ اکتبر ۱۹۵۶ در روستای عرب‌نشین کفر قاسم در مرز بین کرانه باختری رود اردن و اسرائیل در آستانه بحران سوئز است.

فیلم سینمایی «حادثه» به کارگردانی منصور تهرانی، نیز جمعه 22 اردیبهشت ساعت 17 از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: همسر احمد ضیایی، دبیر تاریخ در تصادف با اتومبیل دو آمریکایی به نام‌های ادوارد و پل به شدت زخمی می‌شود. قانون کاپیتولاسیون مانع از دستگیری و محاکمه آنها است. احمد علیه دو آمریکایی شکایت می‌کند، اما به جایی نمی‌رسد در این میان همسرش فوت می‌کند.

اکبر زنجانپور، حسین عمرانی کاوه، صوری ظفر، محسن قبادی فرد، بهروز افراشته و زنده‌یاد نعمت‌الله گرجی در فیلم سینمایی «حادثه» هنرنمایی کرده‌اند.

هومن اصلانی 

انتهای پیام
captcha