تأکید ویتنام بر توسعه روابط با کشورهای اسلامی در صنعت حلال
کد خبر: 4140742
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

تأکید ویتنام بر توسعه روابط با کشورهای اسلامی در صنعت حلال

سفیر ویتنام در ژاپن گفت که با مشارکت صحیح با کشورهای دارای اکثریت مسلمان، صنعت حلال به زمینه همکاری مهمی تبدیل خواهد شد که به ارتقای بیشتر روابط اساسی ویتنام با این شرکا و توسعه و رفاه مشترک کمک می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از The Vietnam Plus، فام کوانگ هیو (Pham Quang Hieu) این اظهارات را طی مصاحبه اخیر با مطبوعات درباره اجرای طرح افزایش همکاری بین‌المللی برای توسعه صنعت حلال ویتنام تا سال 2030 بیان کرد.

وزارت امور خارجه با سایر وزارتخانه‌ها و بخش‌ها و همچنین با کارشناسان داخلی و بین‌المللی، آژانس‌های نمایندگی خارج از کشور ویتنام، محلات و مشاغل برای تهیه این طرح که در ۱۴ فوریه به تصویب نخست‌وزیر رسید، مشورت کرد.

هیو گفت: این اولین طرحی است که جهت‌گیری‌های سطح ملی را برای بسیج منابع بین‌المللی برای ساخت و توسعه صنعت حلال به شیوه‌ای حرفه‌ای و جامع ترسیم می‌کند. این طرح همچنین مسیر جدیدی را برای اجرای دیپلماسی اقتصادی، بهره‌برداری از بازار جهانی حلال با پتانسیل بالا و ایجاد انگیزه جدیدی برای توسعه اقتصادی پایدار، به‌ویژه زمانی که بازارهای سنتی ویتنام با مشکلات ناشی از تورم و رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، ایجاد کرد.

سفیر ویتنام در ژاپن افزود: در این زمینه، تنوع بخشیدن به بازارهای صادراتی با کاوش در بازارهای جدید، کلید طلایی برای تقویت صادرات و کمک بیشتر به توسعه اقتصادی ملی در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اجرای این طرح روابط ویتنام با کشورهای بزرگ مصرف کننده محصولات حلال مانند اندونزی، مالزی و عربستان سعودی را تقویت و از این طریق به ارتقای نقش و جایگاه ویتنام و شرکت‌های آن در بازار جهانی حلال کمک می‌کند.

وی ادامه داد: برای ویتنام، فرصت‌های موجود در بازار جهانی حلال قابل توجه است، زیرا این بازار در سال 2022 حدود 1.94 میلیارد نفر یا نزدیک به یک چهارم جمعیت جهان داشت و همچنان در حال رشد است.

انتهای پیام
captcha