سیره اجتماعی امام رضا(ع) فصلی از گفت‌و‌گو برای رشد جامعه کودک و نوجوان است
کد خبر: 4140972
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع):

سیره اجتماعی امام رضا(ع) فصلی از گفت‌و‌گو برای رشد جامعه کودک و نوجوان است

مرتضی سعیدی‌زاده با بیان اینکه ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) از سیره فردی تا مبارزاتی ایشان باید برای کودک و نوجوان امروز عرضه شود، گفت: سیره اجتماعی ایشان و مدارا با مردم را که نیمی از خردمندی و عقلانیت به حساب می‌آورند فصلی از گفت‌و‌گو برای رشد جامعه کودک و نوجوان ما خواهد بود.

مرتضی سعیدی‌زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، 24 اردیبهشت‌ماه در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان با بیان اینکه در رسالت فرهنگی نظام جمهوری اسلامی تبیینی وجود دارد که منجر به مبارزه با استکبار جهانی و مبارزه با ظلم می‌شود، اظهار کرد: جریان تبیین، جریان روشنگری در خصوص آرمان‌ها و اهداف اسلامی و همچنین بیان رشادت‌ها و شجاعت‌های صدر اسلام تاکنون است و تلاش می‌کند تا جامعه اسلامی به نقطه اعلای خود برسد.
 
وی بیان کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تنها نماینده ایران در زمینه فرهنگ رضوی است و تلاش می‌کند تا لایه‌های مختلف جامعه را با این تبیین و جریان‌سازی همراه کند که یکی از این لایه‌ها مخاطب کودک و نوجوان است.
 
سعیدی‌زاده افزود: در حوزه کودک و نوجوان به شدت نیازمندیم تا آن‌ها را با ارزش‌ها، شخصیت‌ها و چارچوب‌های اسلامی آشنا و تقویت کنیم. امام رضا(ع) انیس النفوس هستند یعنی مونس تمام انسان‌های روی زمین و فرقی نمی‌کند مسلمان یا کافر باشد، ایشان معین‌الضعفا، از پدر مهربان‌تر، دوستی شفیق و عالم آل محمد(ص) هستند.
 
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه امام رضا(ع) شخصیتی سیاستمدار و مبارز دارند، تصریح کرد: لایه‌های مختلفی از ابعاد وجود شخصیت ایشان هست که باید به کودک و نوجوان امروز نشان دهیم.
 
وی افزود: سیره فردی و عبادی امام رضا(ع) فصلی برای توصیف به کودک و نوجوان است، سیره اجتماعی ایشان و مدارا با مردم را که نیمی از خردمندی و عقلانیت به حساب می‌آورند فصلی از گفت‌وگو برای رشد جامعه کودک و نوجوان ما خواهد بود. شخصیت امام رضا(ع) و بعد مبارزاتی ایشان در جریان ولایت‌عهدی تحمیلی حضرت قابلیت اعتنا در حوزه کودک و نوجوان دارد‌.
 
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: نکاتی که ایشان برای تربیت انسان و رسیدن به قله‌های رفیع اسلامی و انسانی دارد، آموزه‌های بسیار قابل توجه‌ای وجود دارد. ما در بنیاد امام رضا(ع) سعی داریم این ابعاد وجودی را به همه جامعه به‌خصوص کودکان و نوجوانان منتقل کنیم؛ در همین راستا دفتر ادبیات و شعر امام رضا(ع) پايه‌گذاری شد و چندین جشنواره مختلف برنامه‌ریزی و اجرا شده است که جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی یکی از این جشنواره‌هاست.
 
وی از برنامه‌ریزی یک جشنواره شعر آیینی در سطح کشور خبر داد و افزود: با هنرمندان حوزه شعر و ادبیات در حال تدارک یک جشنواره شعر آیینی هستیم تا آن‌را به میدان بیاوریم. تا چند سال آینده این‌ جشنواره در همدان خواهد بود تا جریان‌سازی مورد نیاز برای تولیدات آثار فاخر در شعر کودک و نوجوان رضوی در این استان صورت گیرد که البته این فرصت در اختیار سایر استان‌ها هم قرار خواهد گرفت. ما تمام ‌تلاش خود را برای توسعه حوزه شعر و کودک و نوجوان رضوی کرده و خواهیم کرد.
 
سعیدی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه جشنواره‌های امام رضا(ع) عمومی‌ترین جشنواره‌ها در سطح کشور است، یادآور شد: اختتامیه تمامی جشنواره‌های رضوی با حضور برترین‌ها در روز ولادت امام رضا(ع) در مشهد برگزار خواهد شد که در آن به برگزیده‌ها تندیسی تحت عنوان تندیس ارادت رضوی اهدا خواهد شد.
 
در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با حضور مسئولان و هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد‌.
انتهای پیام
captcha