ضرورت آمادگی حداکثری برای میزبانی از زائران اربعین در کردستان
کد خبر: 4141102
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

ضرورت آمادگی حداکثری برای میزبانی از زائران اربعین در کردستان

استاندار کردستان بر ضرورت آمادگی کامل و حداکثری ستاد اربعین استان در استقبال از زائران تأکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی‌های ستاد اربعین و کمیته‌های زیر مجموعه به نحوی باشد که از حضور پر تعداد زائران غافلگیر نشویم و بتوانیم خدمات قابل قبولی به آنان ارائه کنیم.

نشست ستاد اربعین استان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 25 اردیبهشت در نشست ستاد اربعین استان کردستان، با اشاره به تجربیات اربعین سال گذشته برای میزبانی از زائران اربعین گفت: باید از تجربیات کسب شده در تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان نهایت استفاده را برد تا بتوانیم به نحو احسن از زائران اربعین میزبانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود آغاز دیر هنگام عبور زائران از مرز باشماق اما باز هم عملکرد استان در ارزیابی ملی بسیار خوب توصیف شد، افزود: باید تلاش کنیم با امکانات موجود زائران بدون کمترین مشکل تردد کنند و با توجه به زمان کم باقیمانده تا اربعین کمیته‌ها باید هر دو هفته یکبار جلساتشان را تشکیل دهند.

استاندار کردستان با اشاره به پیش‌بينی افزایش تعداد زائرانی عبوری از مرز باشماق بیان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های ستاد اربعین و کمیته‌های زیر مجموعه به نحوی باشد که از حضور پر تعداد زائران غافلگیر نشویم و بتوانیم خدمات قابل قبولی به آنان ارائه کنیم.

وی با تأکید بر وجود هماهنگی در سطح فرا ملی با کشور و اقلیم کردستان عراق گفت: اوایل خردادماه  جلسه مشترک استانداران مرزی  با استانداران مرزی عراق در ارومیه برگزار می‌شود و یکی از محورها در خصوص زائران اربعین  خواهد بود، بنابراین پیشنهادات را جمع بندی و جهت طرح در نشست مشترک استانداران ارائه کنید.

زارعی‌کوشا در ادامه  اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع را امری ضروری برای پیشگیری از سرگردانی زائران دانست و افزود: راهنمایی و هدایت درست زائر با بهره‌گیری از روش‌های مختلف و جذاب اطلاع‌رسانی از مسئولیت‌های کمیته فرهنگی به شمار می‌رود.

وی با بیان اينکه سیاست ستاد اربعین استان حمایت از مواکبی است که با سیاست‌های ستاد اربعین هماهنگ هستند، اظهار کرد: در خصوص فعالیت موکب‌ها ما احتیاج به یک کار تجمیعی و هماهنگ داریم  که بتوانند به زائران خدمات ارائه دهند.

استاندار کردستان گفت: داشتن یک موکب مجهز می‌تواند برای استان آبروداری کند و این مسئله حتما باید مورد توجه موکب ‌داران قرار بگیرد.

وی با اشاره به ثبت همه پروژه‌ها و برنامه‌ها در سامانه منتاک یادآور شد: با توجه به اینکه  اساس کار و ارزیابی‌ها بر مبنای خود اظهاری صورت می‌گیرد هر کمیته یک مسئول سامانه داشته و مستندسازی‌های لازم انجام گیرد تا به ستاد ارائه شود.

انتهای پیام
captcha