بررسی پرونده‌های قضایی با سرعت بیشتری انجام شود
کد خبر: 4142438
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
آیت‌الله جوادی آملی تأکید کرد

بررسی پرونده‌های قضایی با سرعت بیشتری انجام شود

مرجع تقلید شیعیان گفت: گفت: روند بررسی پرونده‌ها در دستگاه قضا نباید طولانی باشد و شایسته است دستگاه قضا روند بررسی پرونده‌های قضایی را با سرعت بیشتری انجام دهد.

آیت‌الله جوادی آملی و حجت‌الاسلام مظفریبه گزارش ایکنا از قم، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری قم که امروز 31 اردیبهشت‌ماه انجام شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه قضایی کشور، اظهار کرد: دستگاه قضا به دو چیز وابسته است، یکی قانون عدل و دیگری قاضی عادل.

وی ادامه داد: در کلامی از امیرالمومنین(ع) آمده است که «کسی که قضاوت می‌کند باید اشاره‌اش، نگاهش و نشستنش نسبت به طرفین برابر باشد»؛ این موارد تمرین عدل است. تمرین عدل این است که قاضی در برابر مال و هدایا موضع بگیرد چون اگر دستش در این موارد لغزید، قلمش کند می‌شود.

جوادی آملی تصریح کرد: روند بررسی پرونده‌ها در دستگاه قضا نباید طولانی باشد و شایسته است دستگاه قضا با استفاده از افراد تحصیلکرده و با کمک قضات با تجربه، لوایحی در این‌باره تنظیم و قوانین مربوطه را بازبینی نماید تا روند بررسی پرونده‌ها با سرعت بیشتری انجام می شده باشد.

انتهای پیام
captcha