اهدای زمین برای ساخت کتابخانه در سقز
کد خبر: 4142544
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

اهدای زمین برای ساخت کتابخانه در سقز

شهرداری سقز یک قطعه زمین در این شهر را برای ساخت کتابخانه عمومی اهدا کرد.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با شهرستان سقز

به گزارش ایکنا از کردستان، ارسطو گویلی، شهردار سقز امروز، یکم خردادماه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از اهدای یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در این شهر خبر داد و گفت: توسعه زیربنای کتابخانه های عمومی در این شهرستان از نیازهای اساسی در حوزه فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان پایین است، افزود: سقز دومین شهر پرجمعیت استان بعد از سنندج است و وجود تنها دو باب کتابخانه در این شهر زیبنده نیست و ضروری است زیربنای این نهاد فرهنگی در این شهر افزایش یابد.

شهردار سقز بیان کرد: کتاب از ارکان مهم در توسعه فرهنگی جامعه است و توجه به این مهم می‌تواند سبب ارتقای آگاهی و افزایش شاخص‌های شهروندی در جامعه شود.

وی در ادامه گفت: بر این اساس شهرداری یک قطعه زمین در شهرک دانشگاه برای ساخت کتابخانه اختصاص داده است که با توجه به پوشش جمعیت بالای این منطقه و محلات اطراف می تواند بسیار مثمرثمر باشد.

گویلی توجه به زیباسازی فضای کتابخانه‌های عمومی را مهم برشمرد و افزود: یکی از عوامل بسیار مهم در جذب کتابخوانان به کتابخانه‌های عمومی زیبایی فضای آن است و بر این اساس باید نسبت به بازطراحی و زیباسازی فضای داخلی کتابخانه‌ها توجه صورت گیرد.

وی ایجاد بوستان و کافه با محوریت کتاب را از برنامه‌های شهرداری ذکر و اظهار کرد: همچنین در این راستا از افراد و نهادهایی که با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

شهردار سقز استفاده از ظرفیت خیرین برای راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه را مهم ارزیابی کرد و افزود: شهر سقز دارای خیرین شناخته شده و خوشنامی است که با حمایت‌های مادی و معنوی خود به توسعه شهر کمک کرده‌اند.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با تقدیر از شهردار سقز، گفت: توجه شهردار سقز به مقوله کتاب ستودنی است و با وجود چنین مدیرانی چشم‌انداز کتاب و کتابخوانی در استان مطلوب خواهد بود.

وی کمبود زیربنای کتابخانه‌های عمومی را از مهم‌ترین مشکلات این حوزه در شهر سقز ذکر کرد و افزود: با ساخت کتابخانه‌های جدید و راه اندازی کتابخانه‌های مشارکتی می‌توان این مشکل را حل کرد.

مخدومی اظهار کرد: خوشبختانه پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی در این شهر روند خوبی دارد و این امر در ارتقای فعالیت‌های کمی و کیفی کتابخانه‌های این شهر تأثیرگذار است.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر شهرستان سقز دارای پنج باب کتابخانه عمومی نهادی و 10 مشارکتی با بالغ بر 9 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

انتهای پیام
captcha