مردم کردستان ارادت و توجه ویژه‌ای به اهل بیت(ع) دارند
کد خبر: 4144004
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

مردم کردستان ارادت و توجه ویژه‌ای به اهل بیت(ع) دارند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مردم کردستان ارادت و توجه ویژه‌ای به اهل بیت(ع) دارند، گفت: در کردستان جلسات اذکار اهل بیت(ع) به صورت هفتگی برگزار می‌شود و مردم استان به امام رضا(ع) ارادت ویژه‌ای دارند.

دیدار کاروان رضوی با نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، 6 خرداد در دیدار با اعضای کاروان زیر سایه خورشید در سنندج با اشاره به وجود 15 زیارتگاه امامزادگان در سنندج وجود دارد، گفت: از این تعداد فقط سه زیارتگاه ضریح دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان ارادت و توجه ویژه‌ای به اهل بیت(ع) دارند، افزود: در کردستان جلسات اذکار اهل بیت(ع) به صورت هفتگی برگزار می‌شود و مردم استان به امام رضا(ع) ارادت ویژه‌ای دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از وجود چند منطقه از سادات در استان خبرداد و گفت: طی سنوات اخیر سعی شده است که زمینه حضور اقشار مختلف مردم کردستان به ویژه علما و نخبگان برای زیارت حرم رضوی فراهم شود و این مهم پیگیری می‌شود.

هدف اعزام کاروان رضوی

حجت‌الاسلام سیدمحمد محسن دعایی، روحانی اعزامی کاروان زیر سایه خورشید، حرکت این کاروان‌های را زمینه ساز نشر خوبی‌ها دانست و گفت: بالغ بر ۱۶ سال است که مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی تصمیم گرفته که حرم در حرم محصور نشود.

وی از حضور 41 کاروان زیر سایه خورشید به استان‌های مختلف کشور و خارج از کشور خبر داد و افزود: در مجموع بیش از ۲ هزار برنامه توسط این کاروان‌ها در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

روحانی اعزامی کاروان زیر سایه خورشید با اشاره به اینکه ارتباط فرهنگی و معنوی بین شرق و غرب ایران با محوریت سنندج و مشهد برقرار می‌شود، افزود: ایجاد فضای معنوی تراز مکتب اسلام و وحدت بین فرقه‌های اسلامی و همگرایی ملی از اهداف این کاروان معنوی است.

وی به خدمات اجتماعی آستان قدس رضوی اشاره و اظهار کرد: در این راستا طرح «هشت روز در بهشت» را برای جوانان و نوجوانان در سراسر کشور اجرا کرده است.

حجت‌الاسلام دعایی با اعلام اینکه جوانان و نوجوانان برای شرکت در این طرح عدد ۵ را به شماره ۱۰۰۰۸۸۸ ارسال کنند، افزود: در قالب این طرح طلاب و دانش‌آموزان مهمان آستان قدس می‌شوند و امیدواریم زمینه عضویت جوانان استان در این برنامه مهیا شود.

وی در پایان با تقدیر از میزبانی و مهمان‌نوازی مردم کردستان یادآور شد: ارادت و مودت اهل سنت به اهل بیت(ع) باید بیشتر بیان شود تا ظرفیت‌های فرهنگی ارتقا یابد.

انتهای پیام
captcha