سهم ۱۱.۵ درصدی زائران خراسان رضوی از حج ۱۴۰۲
کد خبر: 4144367
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

سهم ۱۱.۵ درصدی زائران خراسان رضوی از حج ۱۴۰۲

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از سهم ۱۱.۵ درصدی زائران این استان از حج ۱۴۰۲ خبر داد.

حجعباس خداشناس، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: تمام پروازهای زائران خراسانی در حج تمتع امسال با شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می‌شود.

وی گفت: زائران خراسان رضوی و شمالی در قالب ۷۵ کاروان زیارتی شامل ۶۶ کاروان از خراسان رضوی با 9845 زائر و ۹ کاروان از خراسان شمالی با 1297 زائر از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

خداشناس اظهار کرد: از تعداد کل پروازها ۲۰ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه قبل و ۲۹ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه بعد است که پروازهای کاروان‌های مدینه قبل از ۱۳ تا ۲۰ خردادماه و پروازهای کاروان‌های مدینه بعد از ۱۷ تا ۲۵ خردادماه برنامه‌ریزی شده است.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص سهمیه استان در حج سال جاری اظهار کرد: سهم خراسان رضوی  از ۸۵ هزار زائر حج تمتع کل کشور، ۱۱.۵ درصد و معادل  9845 زائر است. مجموع کاروان‌های خراسان رضوی در قالب ۶۶ کاروان سازماندهی شده که 26 کاروان مدینه قبل و 40 کاروان مدینه بعد هستند.

خداشناس تصریح کرد: از کل زائران استان، 5650 زائر از مشهد هستند که در قالب ۳۵ کاروان و 4195 زائر نیز از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۳۱ کاروان به حج امسال اعزام می‌شوند.

وی گفت: از ۶۶ کاروان خراسان رضوی، ۵۹ کاروان زائران شیعه هستند که 8765 زائر را شامل می‌شود و هفت کاروان از اهل سنت با 1080 زائر هستند.

انتهای پیام
captcha