امسال تمرکز جشنواره عکس رضوی بر بخش بین‌الملل بود
کد خبر: 4144517
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

امسال تمرکز جشنواره عکس رضوی بر بخش بین‌الملل بود

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی گفت: سال‌های گذشته بخش بین‌الملل را نداشتیم و اگر هم بود، بسیار کمرنگ و با مشارکت حدود یک یا دو کشور برگزار می‌شد، اما آنچه در این جشنواره اتفاق افتاد، تمرکز بر بخش بین‌الملل بود.

مهدی زابل‌عباسی، دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی زابل‌عباسی، دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی، امروز، هشتم خردادماه، در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی که در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی آذرماه و با یک تماس تلفنی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شروع شد، البته فرایند برگزاری جشنواره با برخی مشکلات همراه بود.

وی افزود: سال‌های گذشته بخش بین‌الملل را نداشتیم و اگر هم بود، بسیار کمرنگ و با مشارکت حدود یک یا دو کشور برگزار می‌شد، اما آنچه در این جشنواره اتفاق افتاد، تمرکز بر بخش بین‌الملل بود که همین موضوع موجب شد از ۱۲ کشور عراق، ترکیه، بنگلادش، قطر، عربستان، اندونزی، افغانستان، پاکستان، هند، مصر، عمان و آلمان اثر داشته باشیم.

زابل‌عباسی با بیان اینکه در مجموع ۲۱۳۹ اثر از ۳۳۶ عکاس به جشنواره ارسال شد، بیان کرد: در جشنواره‌های قبل تعداد آثار ارسالی از طرف هر عکاس بین ۲۰ تا ۳۰ مورد بود، اما طبق قوانین فدراسیون جهانی عکاسی که تعداد آثار هر هنرمند را بین چهار تا پنج اثر تعیین کرده، ما نیز سقف تعداد آثار ارسالی را کاهش دادیم که بر همین اساس کیفیت آثار برای ما اهمیتی دوچندان پیدا کرد، بنابراین هر فرد می‌توانست برای هر دو بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای و عکاسی با موبایل ۱۰ اثر ارسال کند که با این وجود باز هم تعداد آثار بیشتر از دوره قبل بود.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی تصریح کرد: طبق داوری که در دو مرحله انجام شد، ۸۴ اثر به نمایشگاه راه پیدا کردند و چیدمان بخش داوری به‌گونه‌ای بود که داوری‌ها بدون خطا، بسیار حرفه‌ای و تخصصی انجام گیرد. 

وی گفت: همچنین در قالب برگزاری این دوره از جشنواره، دنبال آسیب‌شناسی مواردی بودیم که در دوره‌های پیش ایجاد شده بود و این موارد را در این دوره شناسایی کردیم تا پس از این تکرار نشود.

انتهای پیام
captcha