زندگی در عکس‌های نمایشگاه این دوره عکس رضوی جاری بود
کد خبر: 4144522
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

زندگی در عکس‌های نمایشگاه این دوره عکس رضوی جاری بود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: زندگی در عکس‌های نمایشگاه این دوره جاری بود و در آثار این دوره از جشنواره، سبک زندگی رضوی مشهود و عیان است و عکاسان رضوی این توفیق نصیب‌شان شده تا عکاس امام‌ رضایی باشند.

محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز، هشتم خردادماه، در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی که در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تفاوت عکاسی رضوی با هر نوع عکاسی دیگر این است که عشق به یک محبوب، عشق به امام معصوم و عشق به انسان کامل در آن نهفته است و هنگامی‌که کاری با عشق آمیخته شود، قدر و منزلت آن فارغ از عدد و رقم‌های کمی دنیایی است.

وی با بیان اینکه شاید بتوان عکس را هنر تثبیت لحظه‌ها معنا کرد، افزود: عکاس اتفاقی را ثبت می‌کند تا در تاریخ بماند و امروز به مدد تکنولوژی هر کسی می‌تواند عکاسی کند، اگرچه بین عکاس حرفه‌ای با فردی عادی تفاوت وجود دارد، اما عکاس رضوی لحظه را به جریان می‌اندازد. این شهر دارای بیش از سه میلیون همسایه امام رضا(ع) است و در کنار این میلیون‌ها نفر نیز با دیدن یک قاب از حرم دلشان می‌شکند. شاید ما عکس معروف به «گنبد و بارگاه» را نداشته باشیم، اما بسیاری در جهان این عکس را به عنوان سوغاتی با خود می‌برند.

حسین‌زاده با تأکید بر اینکه عکس رضوی امتداد زیارت است، تصریح کرد: زیارت توفیق ما مشهدی‌هاست، اما شاید یک دل شکسته کیلومترها دورتر، نزدیکتر از ما به امام باشد و عکاسان این توفیق را دارند که امتداد زیارت را برای کسی که کیلومترها دورتر هستند، رقم بزنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص آثار نمایشگاه جشنواره بیان کرد: زندگی در عکس‌های نمایشگاه این دوره جاری بود و در آثار این دوره از جشنواره سبک زندگی رضوی مشهود و عیان است و عکاسان رضوی این توفیق نصیب‌شان شده تا عکاس امام‌ رضایی باشند و آن را قدر بدانند و ادامه‌دار کنند، چراکه با این کار دل‌های بسیاری همراه آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام
captcha