طرح«آموزش‌های مهارتی سربازان» در جهاددانشگاهی کرمان افتتاح شد
کد خبر: 4147123
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

طرح«آموزش‌های مهارتی سربازان» در جهاددانشگاهی کرمان افتتاح شد

طرح «ایجاد اشتغال پایدار» از طریق آموزش‌های مهارتی سربازان با حضور رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در جهاددانشگاهی کرمان افتتاح شد.

افتتاح طرح آموزش‌های مهارتی سربازان در جهاددانشگاهی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، طرح «ایجاد اشتغال پایدار» از طریق آموزش‌های مهارتی سربازان با حضور رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، فرمانده سپاه ثارالله، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری، جانشین فرمانده انتظامی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان و در ارتباط ویدئوکنفرانس با مسئولان ایمیدرو، امروز، ۲۱ خردادماه در جهاد‌دانشگاهی استان کرمان افتتاح شد.
 
سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با بیان اینکه سالانه حدود ۳۵۰ هزار نفر جوان وارد نیروهای مسلح می‌شوند و همین تعداد نیز کارت پایان خدمت دریافت کرده و از نیروهای مسلح خارج می‌شوند، گفت: بخش قابل توجهی از این جوانان در استان کرمان در ارتش، سپاه و فراجا خدمت سربازی را انجام می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی و ذاتی نیروهای مسلح، بحث دفاعی و امنیت است، اظهار کرد: کسی انتظار ندارد نیروهای مسلح در حوزه‌ غیرتخصصی ورود کنند اما به دلیل چالش و بحران بزرگ بیکاری که در کشور وجود دارد، ستاد نیروهای مسلح در این زمینه ورود کرده و قرارگاهی تشکیل شد تا بستری فراهم کند تا سازمان‌های مربوطه مانند فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و ارتباطات مأموریت خود را در بین نیروهای مسلح اجرا کنند.
 
رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هدف از این طرح این است که آموزش‌هایی براساس بوم استان ارائه شود که صرفاً آموزش نباشد و باید خرجی داشته باشد و هدف اصلی این است که آموزش برای اشتغال و ورود به بازار کار و تسهیلگری برای اشتغال باشد.
 
وی ادامه داد: استان کرمان به واسطه صنایع و معادن، یک محیط واقعی کار است که می‌توانیم به‌عنوان الگو و آزمایش این موضوع را انجام بدهیم لذا معاونت اقتصادی استانداری زنجیره‌ای به هم وصل کرده و پای کار آورده و لازم است نیازسنجی انجام شده تا بدانیم استان به چه رشته و مهارتی نیاز دارد و چه مهارتی در اولویت است.
 
کمالی با بیان اینکه این کار بعد از کرمان به سطح کشور تسری پیدا می‌کند، گفت: در حوزه مهارت آموزی و آموزش پول زیادی در کشور هزینه می‌شود اما گاهی آموزش‌ها هدفمند نیست لذا در این طرح، آموزش‌ها رصد می‌شود.
 
مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه محوریت اصلی کار جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر صنعت و معدن بود و در این راستا آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی راه‌اندازی شد، گفت: برای تهیه خوراک صنایع به ویژه در فولاد، کارخانه فرآوری مواد کم عیار را راه‌اندازی و جهاد بومی‌سازی را تعریف کردیم و طرح‌های ما نوآورانه و فناورانه و در جهت بهره‌وری معادن و صنایع معدنی اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به ارائه رشته‌های مورد نیاز شهرستان‌ها در سه دانشگاه علمی کاربردی وابسته به جهاددانشگاهی در زرند، سیرجان و کرمان، اظهار کرد: مجتمع آموزشی جهاد در مرکز استان، ۲ هزار و ۶۰۰ عنوان دوره در هفت گروه مختلف خدمات آموزشی را به متقاضیان از سراسر استان ارائه می‌دهد و مجوز مرکز آموزش مهارت پزشکی نیز برای نخستین بار در جنوبشرق را سال گذشته در استان کرمان دریافت کردیم.
 
بازمانده با بیان اینکه در راستای طرح ملی سرباز مهارت، کار آموزش توسط جهاددانشگاهی انجام می‌شود، گفت: ظرفیت اعلام شده برای استان کرمان آموزش ماهیانه ۴ هزار و ۲۰۰ نفر بود که جهاددانشگاهی کرمان جزو رتبه‌های برتر کشور نیز قرار گرفته است.
 
خبرنگار، عطیه باقری دبیر ایکنای کرمان
انتهای پیام
captcha