آشنایی نخبگان حوزه با شرایط جهانی یک ضرورت انکارناپذیر است
کد خبر: 4147135
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان:

آشنایی نخبگان حوزه با شرایط جهانی یک ضرورت انکارناپذیر است

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان گفت: امروز ضرورت آشنایی اساتید نخبه حوزه با شرایط جهانی و اقتضائات و نیاز‌های فکری فرهنگی خارج از کشور بر کسی پوشیده نیست.

نشست مشترک حوزه علمیه خراسان با نمایندگی جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان، عصر امروز، ۲۱ خرداد در دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: یکی از بهترین نقاط همکاری فی مابین، استفاده از ظرفیت اساتید و فاضلای حوزه علمیه خراسان در تربیت طلاب غیر ایرانی است.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی اساتید نخبه حوزه با شرایط جهانی و اقتضائات و نیاز‌های فکری فرهنگی خارج از کشور، افزود: برگزاری نشست‌های فرهنگ‌شناسی ملل و ارائه گزارشی از تحولات جهانی به اساتید سطوح عالی و خارج حوزه و همکاری در سفر‌های علمی اساتید به خارج از کشور از دیگر ظرفیت‌های المصطفی در همکاری‌های بین‌المللی دو مجموعه است.

حجت‌الاسلام صالح به تشریح ظرفیت‌های متعدد و متنوع در جامعةالمصطفی پرداخت و آن را برای ارتباط میان حوزه علمیه خراسان و المصطفی بسیار مناسب و مطلوب ارزیابی کرد.

سپس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت آموزش زبان فارسی و ضرورت توجه به این عرصه ارزشمند و تاثیرگذار، اظهار کرد: آموزش زبان در واقع انتقال یک فرهنگ است که می‌بایست با دقت و توجه به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان از اولین حوزه‌هایی بود که در عرصه بین‌الملل فعالیت داشت، تصریح کرد: المصطفی بُعد بین‌الملل این حوزه در تربیت طلاب غیرایرانی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، افزود: با توجه به تعریفی که در زیست‌بوم این حوزه علمیه طبق سند چشم‌انداز آن آمده، می‌توان ضمن هماهنگی‌ها، از ظرفیت‌هایی در این زمینه بهره‌برداری کرد و آن را به ثمر رساند.

نشست مشترک حوزه علمیه خراسان با نمایندگی جامعةالمصطفی

وی، تولید محتوا و ترجمه متون را یکی از میدان‌های همکاری فی‌مابین توصیف کرد که با توجه به ضرورت مخاطب‌شناسی و آشنایی با ظرفیت هر منطقه توسط طلاب می‌تواند به خوبی رقم بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط به ظرفیت رسانه و فضای مجازی طلاب حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و گفت: می‌توان از این عرصه به خوبی بهره برد و در زمینه‌های بین‌الملل در قالب‌های گوناگون فعالیت داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: راهپمایی عظیم اربعین حسینی بهترین فرصت به منظور تعامل و همکاری با جامعةالمصطفی است، لذا می‌بایست به طور شایسته‌ای برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha