نشست «حقوق و حدود رسانه‌ها» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4147314
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

نشست «حقوق و حدود رسانه‌ها» در کرمان برگزار شد

نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «حقوق و حدود رسانه‌ها» با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان کرمان در سالن شهید کرم‌وند ارشاد کرمان برگزار شد.

نشست حقوق و حدود رسانه‌ها در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «حقوق و حدود رسانه‌ها» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری کرمان و جمعی از اصحاب رسانه استان امروز، ۲۲ خردادماه در سالن شهید کرم‌وند ارشاد کرمان برگزار شد.
 
هادی رضوی، استاد دانشگاه تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دوران حاضر و بیان اینکه در دوران گذر قرار داریم، گفت: دنیای امروز یک دنیای نت پایه است و فضای مجازی در همه حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و... ورود کرده و سبک زندگی را تحت تأثير قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه فضای مجازی میدان‌های جدیدی را باز کرده است که میدان تقابل است، اظهار کرد: همه افراد بدون درنظر گرفتن سن و توانایی، امکان زیست در فضای مجازی را پیدا می‌کنند اما نتیجه آن مشخص نیست.
 
رضوی گفت: فضای مجازی ادراک مخاطب را در اختیار گرفته و این نقطه تبلور در جنگ شناختی است. هر کس ادراک مخاطب را در اختیار بگیرد آن فرد را در اختیار خود دارد و راهبرد مقابله‌ای در جنگ ادراکی تبیین است.
 
این استاد دانشگاه در ادامه به ارائه مباحثی پیرامون چگونگی انتقال صحیح پیام به مخاطب و عملکرد رسانه‌ها در فضای کنونی پرداخت.
 
حسین روحانی، رئیس دادگاه کیفری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه رسانه‌ها باید نسبت به حقوق خود و باید‌ها و نبایدها آگاه باشند، گفت: جرائم مطبوعاتی در دو حوزه فردی و اجتماعی بررسی می‌شود.
 
معاون قضایی دادگستری استان ضمن تحلیل و بررسی جرائم سیاسی و مطبوعاتی و برشمردن مصادیق آن، اظهار کرد: رسانه‌ها صدای مردم هستند و باید در چهارچوب قانون به حوزه نقد منصفانه ورود کنند.
انتهای پیام
captcha