لزوم همکاری با مراکز علمی برای توانمندی بیشتر دانش‌آموزان
کد خبر: 4147534
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تأکید کرد:

لزوم همکاری با مراکز علمی برای توانمندی بیشتر دانش‌آموزان

سیدامیر شوشتری در بازدید از کارگاه «اکتشاف‌گران کوچک؛ کند و کاوی در دنیای سلول و ژن» که از سوی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: برای توانمندتر شدن دانش‌آموزان و توسعه تعاملات علمی و پژوهشی با مراکز علمی مانند جهاددانشگاهی همکاری می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بازدید از «کارگاه اکتشاف گران کوچک» جهاددانشگاهی خراسان رضویسیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن بازدید از کارگاه «اکتشاف‌گران کوچک؛ کند و کاوی در دنیای سلول و ژن» جهاددانشگاهی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در آموزش و پرورش، بسترهای ابتدایی در حد عمومی در پژوهش‌سراها و پژوهشکده‌ها برای دانش‌آموزان وجود دارد که می‌توانیم با توسعه همکاری‌ها با مراکز علمی همچون جهاددانشگاهی جامعه بزرگی از دانش‌آموزان را در زمینه‌های علم و فناوری تحت پوشش قرار داده و توانمندتر سازیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما در سال‌های 1403-1402 برگزاری اردوهای تحول و پیشرفت است، ادامه داد: برگزاری این اردوها از اولویت‌های آموزش و پرورش استان بوده و سرمایه‌گذاری خوبی هم در این زمینه انجام شده است همچنین از سال گذشته با همکاری پارک علم و فناوری فعالیت‌هایی را در این خصوص آغاز کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از مشکلات برگزاری اردوهای تحول و پیشرفت در استان را ناکافی بودن ظرفیت مراکز علمی برای پذیرش بیشتر دانش‌آموزان مطرح کرد و افزود: امیدواریم با افزایش ظرفیت از سوی مراکز علمی برای پذیرش دانش‌آموزان، جهت انجام کارهای علمی و فناوری بتوانیم حداقل 10 درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان که حدود 200 هزار نفر می‌شوند را پوشش دهیم.

وی ضمن گرامیداشت بنیانگذار فقید پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در خصوص الگوسازی دانشمندان کشور همچون مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی برای دانش‌آموزان، تصریح کرد: این الگوسازی از بزرگترین و مؤثرترین راه‌های تأثیرگذار و تربیتی برای دانش‌آموزان است و هر اندازه این الگوسازی مثبت‌تر باشد، تأثیرگذاری بیشتری هم در بین دانش‌آموزان خواهیم داشت.

در این بازدید حسین امینی، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز که حضور داشت، اظهار کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند به یک بازوی علمی و پژوهشی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تبدیل شود.

وی بر تقویت مهارت‌آموزی بین دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی در حوزه‌های پژوهش و و فناوری و همچنین آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت، می‌توانیم در خصوص افزایش مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به آموزش و پروش استان کمک کنیم.

در این بازدید، ملیحه حسن‌زاده، عضو هیئت علمی گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز هدف از برگزاری کارگاه «اکتشاف‌گران کوچک؛ کند و کاوی در دنیای سلول و ژن» را آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم سلول و ژن، سلول‌های بنیادی و کاربردی کردن زیست‌شناسی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه برای دانش‌آموزان در رده 9 تا 12 سال برگزار می‌شود، بیان کرد: در این کارگاه دانش‌آموزان، علاوه بر آشنایی با محیط کشت سلول، با DNA هم آشنا می‌شوند، همچنین کارگاه مشابهی برای دانش‌آموزان سمپاد استان در سال گذشته برگزار شد که در آن کارگاه، آنها با کشت سلول و اتاق تمیز آشنا شدند و هدف ما از برگزاری این کارگاه‌ها آن است که روحیه پژوهش در بین دانش‌آموزان تقویت شود.

گفتنی است، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه حضور در خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا از این کارگاه بازدید و با دانش‌آموزان به گفت‌وگو پرداخت.

کارگاه «اکتشاف گران کوچک» جهاددانشگاهی خراسان رضوی

انتهای پیام
captcha