لزوم بسترسازی مسئولان برای مشارکت خیران
کد خبر: 4148047
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

لزوم بسترسازی مسئولان برای مشارکت خیران

استاندار خراسان رضوی نسبت به فراهم‌سازی زمینه مشارکت مردم و خیرین در حوزه‌های مختلف از سوی مسئولان تاکید کرد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در نخستین همایش ملی خیرین آبرسان که امروز 25 خردادماه، در محل سالن همایش‌های باب‌الجواد حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد: خراسان رضوی حدود ٩ میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود 7 میلیون نفر جمعیت رسمی و ثابت هستند، اما با توجه به افتخار میزبانی از زائران امام رضا(ع) سالانه پذیرای جمعیت میلیونی زائرن است که سال گذشته ۴٠ میلیون زائر را پذیرا بود.

نظری افزود: اداره استان در شرایطی که طی ٢ سال گذشته خشکسالی حاکم بوده و گستردگی استان از یک سود و اینکه بیشترین جمعیت روستایی با یک میلیون و ٧٠٠ هزار نفر در میان استان های کشور را داریم خاص است.

وی گفت: علاوه بر این نیز خشکسالی، پراکندگی جمعیت روستایی و شبکه‌های فرسوده آب شرایط این استان را خاص کرده است و ضعف توجه به این مشکلات باعث انباش آن شده و ما ناچاریم مدیریت وضعیت داشته باشیم و زیرساخت ها را اصلاح کنیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: همه مسئولان استان به صورت جهادی در حال فعالیت هستند تا زیرساخت‌ها را اصلاح کنند که البته این کاری سخت است. در حوزه بهداشت و درمان هم مشکلات وجود دارد. در بخش آبرسانی نیز با توجه به وجود بیش از 2500 روستای بالای ٢٠ خانوار در استان حدود 1500 روستا در تامین آب آشامیدنی مشکل جدی دارند.

نظری ابراز کرد: حضور مردمی و مشارکت خیران بابرکت است و این حضور در تامین نیازهای حوزه آموزش و پرورش، تامین آب، زمینه بهداشت و درمان و هر شرایط دیگر تاثیرگذار است، لذا وظیفه مسئولان این است که زمینه مشارکت مردم و خیران در بخش های مختلف را فراهم آورند.

وی افزود: تلاش ما و مسئولان این است زمینه مشارکت خیران را فراهم کرده تا خیران به عنوان جلوداران و پرچمداران مردم برای حل مشکلات جامعه در صحنه حاضر شوند که حضور خیران در همه حوزه ها اعم از بهداشت و درمان، آموزش و... بسیار موثر است، ضمن اینکه مسئله آب‌رسانی نیز یکی از حوزه‌هایی است که ورود جدی خیران را می‌طلبد و در راستای انسجام خیران باید جهشی صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر انسجام مسئولان و مردم برای حل مشکلات جامعه افزود: تقسیم کار، زمانبندی، بررسی و تحلیل مشکلات از اقداماتی است که باید توسط مجمع خیرین آبرسان صورت گیرد تا در راستای این امر تسلط کافی وجود داشته باشد.

در ادامه جلیل بشارتی، عضو هیات و مدیرعامل مجمع خیران آبرسان کشور اظهار کرد: مجمع خیران آبرسان با هدف توسعه آبرسانی به روستاهای کشور به عنوان نهاد مردمی راه اندازی شد علاوه بر این نیز شورای جهاد آبرسانی نیز برای سیاست‌گذاری در خصوص آبرسانی به روستاها در وزارت نیرو تشکیل شده است.

وی به توسعه فعالیت خیران آبرسان در تمام مناطق کشور تاکید کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه آب انجام شده که البته تولید آن منشا جوی دارد و خشکسالی‌های پیاپی، افزایش جمعیت و توسعه بخش صنعت منجر این شده که مشکل کم آبی همچنان وجود داشته باشد.

بشارتی با بیان اینکه منابع آبی کشور محدود است اظهار کرد: پروژه‌های انتقال آب توسط دولت در دست اجراست، اما ورود افراد خیر روند اجرایی پروژه‌ها را سرعت خواهد بخشید و در از اقدامات خیرخواهانه، می‌توان گفت که آبرسانی یکی از اقدامات پربرکت است.

در این همایش از تمبر خیر بزرگ کشور به نام "اکبر ابراهیمی" رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha