اعتماد به دستگاه قضایی در کردستان افزایش یافته است
کد خبر: 4149680
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

اعتماد به دستگاه قضایی در کردستان افزایش یافته است

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: رضایتمندی، اعتماد و امیدآفرینی خوبی نسبت به دستگاه قضا در کشور و کردستان ایجاد شده است و در عین قاطعیت و برخورد و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها، مشارکت و مردم‌محوری مدنظر بوده که در نظرسنجی‌ها ملموس است.

سیدحسین حسینی، رئیس‌کل دادگستری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس‌کل دادگستری کردستان روز گذشته، اول تیرماه در آیین گرامیداشت هفته قوه قضائیه و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج، گفت: آنچه از مسئولیت و خدمتگزاری شامل حال ما شده، به برکت خون شهداست لذا بزرگداشت هفته قوه قضائیه را در کنار شهدا آغاز می‌کنیم.

وی افزود: از پنج سال گذشته با صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، سند تحول قضایی تدوین شد تا این دستگاه، یک دستگاه در تراز بیانیه گام دوم و در شأن نظام باشد.

رئیس‌کل دادگستری کردستان بیان کرد: با انتصاب حجت‌الاسلام اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه، سند تعالی قوه ارتقا یافت و فرامین رهبری در دیدار مسئولان قوه با ایشان در کنار اسناد قرار گرفت و در سال گذشته و امسال در برنامه‌های عملیاتی دیدیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دستگاه قضا در استان طی سال گذشته گفت: دستگاه قضایی در سال گذشته به سمت برنامه‌محوری و عملیاتی رفت و برنامه امسال با پختگی بیشتر برای اجرا رفته لست.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: رضایتمندی، اعتماد و امیدآفرینی خوبی نسبت به دستگاه قضا در کشور و کردستان ایجاد شده و در عین قاطعیت و برخورد و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها، مشارکت و مردم‌محوری مدنظر بوده است که رضایتمندی خوبی حاصل شده و این در نظرسنجی‌ها ملموس است.

وی با قدردانی از زحمات جهادگونه کارکنان دستگاه قضایی استان، افزود: هر ساله ورودی پرونده در دادگستری کل استان افزایش داشته اما آنچنان تلاش و جهاد و خدمت مدنظر کارکنان است که نه تنها پرونده‌های وارده، بلکه پرونده‌های گذشته هم ۷ درصد کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه در مجموع پرونده‌های ورودی در سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: خدمتگزاری به مردم اولویت دستگاه قضاست به‌طوری که سال گذشته ۴۰ هزار ملاقات مردمی ثبت شده است.

وی در ادامه گفت: تثبیت اراضی در کردستان به ۱۰۰ درصد رسیده و در کاداستر زمین کشاورزی هم با پیشرفت ۴۳ درصدی رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: امروز فشارهای دشمنان، فشار درونی و مسائل و مشکلات از یک طرف و وفاداری و در صحنه بودن مردم از طرف دیگر وظیفه مسوولان را سنگین‌تر کرده است و این پرتلاشی و اخلاص در خدمتگزاری به مردم را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha