مقابله با اعتیاد عزم همگانی را می‌طلبد
کد خبر: 4149721
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

مقابله با اعتیاد عزم همگانی را می‌طلبد

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه برای نجات این جوانان از دام اعتیاد همگان باید تلاش کنند، گفت: مقابله با اعتیاد وظیفه یک دستگاه و سازمان خاص نیست و عزم همگانی را می‌طلبد و باید همه مردم و مسئولان در برابر این آسیب اجتماعی پای کار باشند.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، دوم تیرماه در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با اشاره به اینکه مردم استان کردستان مردمانی دیندار و معتقد به ارزش‌های اسلامی هستند، گفت: وجود بیش از 2 هزار و 700 مسجد در کردستان نشان‌دهنده عمق دینداری مردمان این دیار در طول تاریخ است.

وی افزود: کردستانی‌ها با تمام وجود در مسیر دفاع از انقلاب اسلامی جان‌فدایی کرده‌اند و همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی در تمام صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نظام حضور فعالی داشته‌اند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: مردم استان کردستان از مسئولان انتظار رفع مشکلات و توسعه منطقه را دارند لذا مسئولان نیز باید با برنامه‌ریزی‌های مؤثر و مستمر زمینه تحقق این امر را فراهم کنند.

وی در ادامه با تأکید بر ترویج ارزش‌های دینی در جامعه با توجه به نقشه‌های شوم دشمنان گفت: همه ما نسبت به دین مبین اسلام مسئول هستیم و باید برای تقویت و ترویج ارزش‌های این دین الهی و مقابله با منکرات تلاش کنیم.

ماموستا رستمی به آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان است و متأسفانه امروز جوانانی که باید در مسیر عمران و آبادانی استان تلاش کنند به دلیل گرفتار شدن در دام اعتیاد معضلی برای خود و اطرافیان و حتی جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه برای نجات این جوانان از دام اعتیاد همگان باید تلاش کنند، اظهار کرد: مقابله با اعتیاد وظیفه یک دستگاه و سازمان خاص نیست و  عزم همگانی را می‌طلبد و باید همه مردم و مسئولان در برابر این آسیب اجتماعی پای کار باشند.

امام جمعه سنندج با اعلام اینکه دشمنان به‌دنبال گرفتار شدن جوانان ما به اعتیاد هستند و‌ سعی دارند با ورود مواد مخدر جوانان را از بین ببرند، گفت: بیکاری و فقر از عوامل گرایش جامعه به ویژه قشر جوان به اعتیاد است لذا مسئولان باید نسبت به این امر چاره‌اندیشی کنند.

وی بیان کرد: با افزایش اعتیاد بنیه محبت در خانواده‌های ایرانی کاهش می‌یابد و همچنین افزایش آمار طلاق را به‌دنبال خواهد داشت بنابراین باید با ارائه راهکار و اجرای برنامه‌های تأثیرگذار در حوزه مقابله با اعتیاد قدم‌های اساسی برداشته شود.

ماموستا رستمی با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: امنیت و آرامش و آسایش بزرگترین ثروت و سرمایه برای جامعه است که قضات در تأمین و حفظ این امنیت نقش مؤثری دارند و‌ احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت از برکات دستگاه قضائی برای مردم ایران اسلامی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha