دعوت از طلاب و اساتید برای شرکت در طرح «دارالعلم» حرم رضوی
کد خبر: 4149763
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵

دعوت از طلاب و اساتید برای شرکت در طرح «دارالعلم» حرم رضوی

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه از 100 نفر از طلاب منتخب کشوری برای شرکت در طرح «دارالعلم» دعوت شده‌اند، گفت: همچنین از اساتید ممتاز و برجسته کشوری حوزه‌های علمیه قم و مشهد دعوت شده‌ است تا در برنامه‌های دارالعلم حرم مطهر رضوی شرکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن بذرگری هاشمی، معاون فرهنگی-اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضویحجت‌الاسلام والمسلمین محسن بذرگری هاشمی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: شهر مشهد دومین حوزه علمیه جهان تشیع را در خود جای داده است، یعنی بعد از حوزه علمیه قم، مشهد دومین حوزه علمیه تشیع را دارد.

وی ادامه داد: اعتبار و نقطه کانونی حوزه علمیه خراسان رضوی، حرم مطهر رضوی است. زیرا با محوریت و نقطه کانونی مرقد علی ابن موسی الرضا(ع) این اعتبار به‌وجود آمده است. همچنین تاریخچه حوزه علمیه در مشهد اینگونه بوده است که مدارس و حوزه‌های علمیه در اطراف بارگاه منور رضوی شکل می‌گرفتند و تمامی علما، فضلا و طلاب در این حوزه‌ها یا در حرم مطهر رضوی مشغول تحصیل بودند.

بذرگری هاشمی در خصوص طرح دارالعلم و مدرسه تابستانی طلاب منتخب کشور، بیان کرد: این طرح با تدابیر تولیت آستان قدس رضوی، مدیریت حوزه علمیه خراسان و کارگروهی که تشکیل شد، کلید خورده است. طرح دارالعلم و مدرسه تابستانی طلاب منتخب کشور، با هدف جایگاه حرم مطهر رضوی در برگزاری دروس و مباحث علمی به‌عنوان یک حوزه علمیه، برای تمامی اساتید کشور، برگزار می‌شود. 

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه این طرح از ۱۴ تا ۲۶ مردادماه در جوار بارگاه منور رضوی برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه ایام تابستان، ایامی برای استراحت است و درس و مباحثه‌های حوزه علمیه تعطیل می‌شود، از این‌رو فرصت مناسبی برای برگزاری این طرح در حرم مطهر رضوی است. 

وی ابراز کرد: اساتید ممتاز و برجسته کشوری برای این طرح، از حوزه‌های علمیه قم و مشهد دعوت شده‌اند تا در برنامه‌های دارالعلم در حرم مطهر رضوی شرکت داشته باشند. همچنین ۱۰۰ نفر از طلاب برجسته کشوری برای تحصیل در این طرح، دعوت شده‌اند که حدود دو هفته در مشهد حضور خواهند داشت.

بذرگری هاشمی تصریح کرد: طلابی که از استان‌های دیگر برای این طرح دعوت شده‌اند، در مدرسه میرزا جعفر واقع در محل فعلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی حرم مطهر رضوی، اسکان کامل خواهند داشت، همچنین تمامی افراد برگزیده‌ از طلاب برادر هستند.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، افزود: برای حضور طلاب مشهدی در جلسات این طرح، منعی وجود ندارد و تمامی طلاب بانو و آقای ساکن در مشهد می‌توانند از جلسات این طرح بهره ببرند.

وی گفت: تمامی طلاب حاضر در این رویداد، اساتید برجسته سطوح عالی حوزه‌های علمیه سطح کشور هستند و در شهرهای خود، سطوح عالی حوزه را تدریس می‌کنند. این اساتید مباحثه و بحث‌های علمی با یکدیگر دارند و اساتید برجسته‌تر دیگری برای تحصیل این اساتید هم، حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha