آغاز مسابقات بخش آوایی مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن در فارس
کد خبر: 4149951
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

آغاز مسابقات بخش آوایی مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن در فارس

مسابقات مرحله منطقه‌ای بخش آوایی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از امروز در استان فارس آغاز شد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسسیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن تا 31 خردادماه ادامه داشت، گفت: به طور کلی در استان فارس 3 هزار و 775 نفر در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند.

وی افزود:‌ بیشترین آمار ثبت‌نام در این مسابقات به ترتیب مربوط به شیراز با یک هزار و 69 نفر، فسا با 287 نفر، فراشبند با 273 نفر، جهرم با 267 نفر و استهبان با 244 نفر است.

جلالی اظهار کرد: همچنین بیشترین استقبال از رشته ترجمه سوره یس و الرحمن با یک هزار و 285 نفر، معارف قرآن کریم با 522 نفر، قرائت ترتیل با 420 نفر، حفظ 5 جزء با 316 نفر و حفظ 10 جزء با 262 نفر بوده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس از آغاز مرحله منطقه‌ای مسابقات بخش آوایی از امروز شنبه، 3 تیرماه خبر داد و گفت: این مرحله تا 21 تیرماه در سطح استان فارس ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: امروز مسابقات منطقه جنوب به میزبانی شهرستان گراش شامل متسابقان شهرهای لار، گراش، خنج، اوز و جویم در حال برگزاری است که مسابقات بخش بانوان در حسینیه ابوالفضل(ع) و بخش آقایان در مجمع‌القرآن گراش برگزار می‌شود.

جلالی اظهار کرد: فردا یکشنبه، 4 تیرماه مسابقات لامرد میزبان متسابقات شهرستان‌های لامرد، اشکنان و مهر در محل مجتمع فرهنگی فاطمیه خواهد بود. دوشنبه، 5 تیرماه هم این مسابقات در حسینیه اعظم قدس شهرستان فراشبند برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس با بیان اینکه حرم امامزاده سیدحسین(ع) شهرستان کازرون در روز سه‌شنبه، 6 تیرماه میزبان متسابقان شهرستان‌های کازرون، کوه‌چنار، نورآباد و رستم خواهد بود، گفت:‌ در روز شنبه، 10 تیرماه مصلای نماز جمعه فیروزآباد میزبان متسابقان فیروزآباد، میمند، قیر و کارزین خواهد بود.

وی زمان برگزاری مسابقات متسابقان شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز و بختگان را یکشنبه، 11 تیرماه جاری و مکان آن را حرم امامزاده پیرمراد(ع) شهرستان استهبان اعلام کرد و افزود: در روز شنبه، 17 تیرماه حرم امامزاده سیدحسین(ع) سعادت‌شهر میزبان متسابقان آباده، اقلید، خرم‌بید، پاسارگاد، ارسنجان، بوانات، سرچهان و مرودشت خواهد بود.

جلالی با بیان اینکه مسابقات شهرستان‌های کوار، خرامه، بیضا و سپیدان در روز یکشنبه، 18 تیرماه در حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار خواهد شد، گفت: مسابقات شهرستان‌ شیراز در روز یکشنبه، 18 تیرماه در تمام رشته‌های آقایان و دعاخوانی و حفظ کل بانوان در همان حرم علی‌بن حمزه(ع) برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس اضافه کرد: مسابقات حفظ 5 جزء و کل بانوان در روز دوشنبه، 19 تیرماه، مسابقات حفظ 10 و 20 جزء بانوان در روز سه‌شنبه، 20 تیرماه و رشته قرائت تحقیق و ترتیل بانوان در روز چهارشنبه، 21 تیرماه در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha