واکنش آلمان به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4150292
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

واکنش آلمان به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

دولت آلمان در واکنش به گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، از تصمیم قبلی خود در حمایت از این رژیم عقب نشینی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، دولت آلمان امضای خود را در مورد محکومیت کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پس گرفت.

موضوعی که این کمیسیون دنبال می‎‌کرد مسائل مربوط به کرانه باختری و نوار غزه بود.

وبگاه صهیونیستی «والاه» به نقل از منابع اسرائیلی و آلمانی اعلام کرد تصمیم برلین در واکنش به تصمیم دولت رژیم صهیونیستی در ابتدای هفته مبنی بر ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌های کرانه باختری و واگذاری اختیارات آن به یزلل اسموتریچ، وزیر دارایی تندروی اسرائیل اتخاذ شده است.  

این وبگاه خاطرنشان کرد: آلمان پس از آمریکا در جهان مهم‌ترین متحد تل آویو در اروپا است و حمایت آلمان در مهار اقدامات ضد اسرائیلی در سازمان ملل برای تل آویو بسیار مهم است.

ایالات متحده بیانیه‌ای را در محکومیت کمیسیون تحقیق سازمان ملل در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ارائه کرد که براساس آن امضاکنندگان در مورد مأموریت کمیسیون ابراز نگرانی کردند.

مقامات ارشد آلمانی و اسرائیلی اعلام کردند که آلمان از طریق مجاری دیپلماتیک پیامی رسمی به اسرائیل ارسال و اعلام کرد که تصمیم برای لغو حمایت از بیانیه محکومیت کمیسیون تحقیق سازمان، پاسخی به تصمیم دولت اسرائیل در مورد گسترش شهرک‌سازی است.

دولت نتانیاهو روز یکشنبه طرح جدیدی را برای ساخت حدود چهار هزار و 500 واحد مسکونی در شهرک‌های موجود در سراسر کرانه باختری اشغالی اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha