ضرورت ائتلاف منطقه‌ای برای پاسخ به تجاوزات و اسلام‌ستیزی‌های رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4150652
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
رئیس انجمن مبلغان فلسطینی در گفت‌وگو با ایکنا:

ضرورت ائتلاف منطقه‌ای برای پاسخ به تجاوزات و اسلام‌ستیزی‌های رژیم صهیونیستی

سلمان السعودی، هتک حرمت قرآن در کرانه باختری از سوی صهیونیست‌ها را در راستای اسلام‌ستیزی اشغالگران و یورش مستمر آن‌ها به مسجد‌الاقصی دانست و گفت: برای پاسخ، نخستین گام رد سازش و انصراف از همه توافقنامه‌های موسوم به صلح با اسرائیل و در مرحله بعد تشکیل ائتلاف منطقه‌ای ضد رژیم صهیونیستی است.

سلمان(ابوطارق) السعودی، رئیس انجمن مبلغان فلسطینی

همزمان با تشدید حملات خونبار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری، هفته گذشته صدها شهرک‌نشین صهیونیست با حمایت پلیس این رژیم در حمله به شهرک عوریف در جنوب شهر نابلس در کرانه باختری و روستای ترمسعیا در شمال شهر رام الله ضمن شهید و زخمی کردن چند فلسطینی و به آتش کشیدن ده‌ها خودرو و خانه، به مساجد آنجا نیز هجوم بردند و نسخه‌هایی از قرآن کریم را پاره و روی زمین پرت کرده و با سگ‌هایشان به ساحت مقدس کتاب خدا توهین کردند. این جنایت صهیونیست‌ها با موج محکومیت‌ها در داخل و خارج فلسطین همراه بود که آن را اقدام تروریستی در راستای سایر جرایم اشغالگران توصیف کردند.

در همین راستا سلمان(ابوطارق) السعودی، رئیس انجمن مبلغان فلسطینی در گفت‌وگو با ایکنا  درباره اهداف صهیونیست‌ها از هتک حرمت مساجد کرانه باختری و پاره کردن نسخه‌های قرآن‌ گفت: رژیم صهیونیستی هیچ گاه به هیچ کدام از خطوط قرمز مقدسات پایبند نبوده است.

وی تأکید کرد: صهیونیست‌های اشغالگر با تجاوز به مساجد، مقدسات، خانه‌ها و اموال فلسطینیان و پاره کردن نسخه‌های قرآن کریم و دیگر رفتارهای تحریک‌آمیز خود به دنبال سنجش واکنش جوامع عربی و اسلامی و شدت تقابل آنها هستند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها با تداوم تجاوزگری‌های خود علیه فلسطینیان و گسترش شهرک‌سازی راهبرد مطالعه شده‌ای را دنبال می‌کنند، گفت: صهیونیست‌ها به دنبال دستیابی به یک هدف و آن تشکیل کشور یهودی در همه سرزمین‌های فلسطینی به پایتختی قدس هستند، به گونه‌ای که همه جهانیان آن را به رسمیت شناسند و این واقعیت را بر امت عربی و اسلامی تحمیل کنند.

این مبلغ فلسطینی تأکید کرد: هتک حرمت کتاب خدا در راستای همان هتک حرمت مسجدالاقصی است که صهیونیست‌ها هدف کلی یهودی‌سازی را از آن دنبال می‌کنند و می‌خواهند قبله نخست مسلمانان را تقسیم زمانی و مکانی کنند.

رئیس انجمن مبلغان فلسطینی درباره راه‌های رویارویی با این رفتار خصمانه و خطرناک اشغالگران صهیونیست در قبال امت اسلامی گفت: برای ملت فلسطین همه گزینه‌ها در مقابله با تروریسم اسرائیل به کار گرفته می‌شود و ملت فلسطین دست از ادامه مقابله و مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران از هر وجب از خاک خود برنمی‌دارند.

لزوم تشکیل ائتلاف بزرگ منطقه‌ای و جهانی علیه اسرائیل

وی همچنین خواستار بیدار شدن رژیم‌های عربی از خواب غفلت در قبال قبله نخست مسلمانان و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در منطقه شد و گفت: نخستین گام رد سازش و انصراف از همه توافقنامه‌های موسوم به صلح با رژیم صهیونیستی است از کشور مصر و اردن گرفته تا کشورهایی که طی دو سه سال اخیر به عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل روی آورده‌اند نظیر کشورهای مراکش، امارات و سودان، به نحوی که پرونده عادی‌سازی روابط با این رژیم کاملاً بسته شود.

السعودی افزود: کشورهای جهان در واکنش به این رفتارهای تروریستی اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست در به آتش کشیدن خانه‌ها و اموال فلسطینیان و هتک حرمت مساجد و کتاب خدا، سفرای رژیم صهیونیستی یا نمایندگان کنسولگری‌های آن را در کشورهایشان فراخوانده و به اخراج آنها از کشورهایشان مبادرت کنند، زیرا تا زمانی که یک اتحاد جهانی یا منطقه‌ای بزرگ علیه اشغالگری و تجاوزگری اسرائیل شکل نگیرد، اسرائیل بی‌مهابا به جنایات خود ادامه می‌دهد.

تداوم راهپیمایی و تحریم کالاهای صهیونیستی

رئیس انجمن مبلغان سعودی از امت عربی و اسلامی نیز خواست با برپایی راهپیمایی‌های مستمر در محکومیت جرایم تروریستی رژیم صهیونیستی علیه استکبار صهیونیسم، به حمایت‌های جهانی از این رژیم  اعتراض کنند و خواستار توقف روند عادی‌سازی روابط با این رژیم در همه سطوح شوند و خشم خود را از هتک حرمت به قرآن کریم به رخ اشغالگران بکوبند.

وی تکلیف مردم سایر نقاط جهان را نیز تحریم کالاهای اسرائیل و وارد کردن ضربه اقتصادی به این رژیم به دلیل توهین به اسلام و نمادهای آن شد.

السعودی همچنین گسترش استفاده از تمام ابزارهای مقاومتی در برابر رژیم اشغالگر چه از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین در داخل و چه از بیرون در سطح امت اسلامی را راه مقابله با رژیم اسرائیل و وادار کردن آن به عقب‌نشینی فوری از مرزهای 1967 خواند و گفت: امت اسلامی دارای عناصر قدرتی است که جهان را ملزم به تحریم این رژیم اشغالگر و الزام آن به قطعنامه‌های بین‌المللی مصوب شورای امنیت، سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری می‌کند.

حمایت‌های غربی، اسرائیل را گستاخ کرده است

 رئیس انجمن مبلغان سعودی در پاسخ به این سؤال که آیا سکوت دولت‌های غربی در قبال تروریسم اسرائیل موجب گستاخی این رژیم در وحشی‌گری می‌شود، گفت: این سکوت دولت‌های غربی نیست که اسرائیل را گستاخ کرده است، بلکه حمایت علنی آنها از اسرائیل و پذیرش مسئولیت حفظ و دفاع از امنیت این رژیم است که موجب تداوم تجاوزگری این رژیم است.

وی افزود: در سال 1969 هنگامی که مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، رژیم صهیونیستی و گلدا مئیر، نخست‌وزیر وقت به شدت می‌ترسیدند که عرب‌ها و مسلمانان از خشم سوخته شدن محل معراج پیامبرشان از هر سو هجوم آورند و قیام کنند به نحوی که ارکان این رژیم را به لرزه درآورد، اما سران صهیونیست صبح روز بعد با صدای بلند خندیدند، زیرا به یقین فهمیدند که رژیم‌های عربی و اسلامی واکنشی جز محکومیت نشان ندادند.

السعودی در پایان سخنان خود با اشاره به خشم رژیم صهیونیستی از تحولات منطقه از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تا نزدیکی بین کشورهای اسلامی منطقه نیز گفت: اسرائیل در منجلاب گسست و شکاف درونی فرورفته است و برای نجات خود دست و پا می‌زند، اما هر رویارویی آن با ملت فلسطین که صاحبان اصلی این سرزمین هستند، آنها را بیش از پیش به نابودی نزدیک می‌کند.

گفت‌وگو: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha