ترور می‌شویم چون در مسیر انقلاب هستیم
کد خبر: 4150891
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
رحیم‌پور ازغدی:

ترور می‌شویم چون در مسیر انقلاب هستیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر آنکه تا زمانی‌که نگاه، هدف و بینش ما بر مسیر گفتمان فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی استوار باشد ترورها ادامه خواهند داشت، اظهار کرد: با تأمل در این مؤلفه زمانی ‌که مردم به آگاهی کامل رسیده باشند با ترور هیچ‌گاه عقب‌نشینی نخواهند کرد.

به گزارش ایکنا؛ نخستین همایش بین‌المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی با عنوان «از بهشتی تا آرمان» به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و 72 تن از شهدای آن ترور ناجوانمردانه، شامگاه ششم تیر با حضور سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور تعدادی از مقامات کشوری، لشکری و خانواده شهدای ترور به دست منافقان؛ شهدای ترور هسته‌ای؛ شهدای ترور هفت‌تیر و شهدای امنیت چون خانواده‌های شهیدان مصطفی احمدی‌روشن؛ محسن فخری‌زاده؛ محمدعلی فیاض‌بخش؛ آرمان علی‌وردی با اجرای حمیدرضا برقعی و احمد بابایی به میزبانی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این همایش با اشاره به آنکه ترور شیوه مقابله با مبارزان، انقلابیون، چریک‌های عدالت‌خواه و مجاهدانی است که در مسیر مبارزه با فساد گام برمی‌دارند تصریح کرد: با تامل بر این مؤلفه زمانی ‌که مردم به آگاهی کامل رسیده باشند با ترور هیچ‌گاه عقب‌نشینی نخواهند کرد.

گفتمان انقلابی و ادامه ترورها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دوگانه «ترور خوب» و «ترور بد» و همچنین تأکید بر آنکه مسیر مبارزه با ظلم باید با بر نمط عدالت باشد خاطرنشان کرد: مبارزه با ظلم نه‌تنها جنگی مقدس که خدمت به عدالت شناخته می‌شود. این‌که می‌گوییم صلح یا جنگ، خوب و بد است؛ نخست باید از این منظر هدف خود را تدوین کنیم که نگاهمان از طرح چنین مباحث و موضوعاتی چیست؟ خدمت به بشریت و برقراری عدالت است و یا ظلم؟!

ازغدی در ادامه با تأکید بر آن‌که نگه‌داشتن حرمت جنگ و واجب بودن آن بی‌هیچ تردیدی در ارتباط مستقیم با اهداف و وسایلی است که ما را به آن جنگ سوق می‌دهد یادآور شد: نباید حتی لحظه‌ای بر این مهم تردید داشت که تا وقتی ما ترور می‌شویم و ما را ترور می‌کنند هنوز در مسیر هستیم. این مهم‌ترین مؤلفه شکوهمند و تعالی‌بخش نظام انقلابی و اسلامی ایران است.

وی افزود: تا زمانی‌که نگاه، هدف و بینش ما بر مسیر گفتمان فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی استوار باشد ترورها ادامه خواهند داشت و نمی‌توان پایانی بر لیست قربانیان ترور نگاشت. در روزها و ماه‌های نخست انقلاب رؤسا و افراد سرشناس انقلاب را ترور می‌کردند. امروز جوانان بی‌گناه، دانشمندان هسته‌ای و نخبگان کشورمان را ترور می‌کنند.

ارسالی//// رحیم‌پور ازغدی: ترور می‌شویم چون در مسیر انقلاب هستیم

ازغدی خاطرنشان کرد: با تطبیق بر استمرار ترور هم‌وطنانمان می‌توان به این مهم دست یافت که هدف از این ترورها اشخاص نیستند؛ بلکه افکار تعالی‌بخش و ضد استعماری و استکباری جمهوری اسلامی ایران است که هدف ترور قرار می‌گیرند. اگر آیت‌الله بهشتی تنها یک طلبه و روحانی ساده و بدون ایده و تفکر انقلابی بود هرگز ترور نمی‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آیت‌الله بهشتی ترور شد به دلیل آن‌که او نماد و سمبلی از یک طلبه و روحانی نخبه، اهل تفکر، مجتهد با نگرشی منطقی، بی‌باک و شجاع به‌معنای واقعی کلمه بود؛ تا جایی‌که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی درباره او فرمودند:«بهشتی یک ملت بود.»

باید تعریف ترور را بر اساس ایدئولوژی دانست

این مدرس و پژوهشگر دانشگاه با بیان آن‌که باوجود سابقه تلخ و سیاه ترور و تروریسم هنوز هم تعریف آن نامشخص است اظهار داشت: اگر معنای این واژه را از نظام لیبرال و سرمایه‌داری بپرسیم؛ آن‌ها به ما خواهند گفت که هر کس در برابر ما ایستادگی و مقاومت کند تروریست است! بنابراین با سابقه انقلاب شکوهمند اسلامی که با تقدیم شهدای مختلف در مسیر ترور از خو به یادگار گذاشته است باید تعریف ترور را بر اساس ایدئولوژی دانست! چراکه درواقع هر فرد آزادی‌خواهی که در برابر خواست نظام سرمایه‌داری و استعمارگران تسلیم نشود از زاویه دید آن‌ها تروریست است.

ازغدی صحبت‌های خود را این‌گونه به پایان برد که اگر سمبل انقلاب فرانسه را گیوتین می‌دانند پس کلمه ترور باید بعد از انقلاب 1789 فرانسه به‌ عنوان کلمه‌ای رایج و مستمر در شکل و شیوه ادبیات و زبان بدل شده باشد؛ چراکه در انقلاب فرانسه درست مانند همان کاری که داعش امروز انجام داد سر 60 هزار نفر با گیوتین قطع شد و امروز از آن به‌عنوان انقلابی بزرگ یاد می‌کنند.

انتهای پیام
captcha