عرفه فرصت بیداری دوباره بندگان و بازسازی قلوب است
کد خبر: 4151146
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

عرفه فرصت بیداری دوباره بندگان و بازسازی قلوب است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در یادداشتی بیان کرد: عرفه فرصت بیداری دوباره بندگان و بازسازی قلوب است، قلب انسان در میان روزمرگی ها و مشغله‌های متعدد و مختلف نیازمند بازسازی و غفلت‌زدایی است.

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمد مهدی شریف تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در یادداشتی به مناسبت فرارسیدن روز عرفه آورده است:

عرفه فرصت بیداری دوباره بندگان و بازسازی قلوب است.

قلب انسان در میان روزمرگی‌ها ومشغله‌های متعدد و مختلف نیازمند بازسازی و غفلت‌زدایی است.

عرفه یعنی شناخت و معرفت باید فرازهای عرفه را اینگونه خواند: فرصت بازسازی معرفت به خداوند تکرار اسامی دل‎‌نشین خداوند متعال و معبود حقیقی و بیان نعمت‌ها ولطف و خطاپوشی خداوند متعال همه و همه موجبات صفای دل و آشتی دوباره با خداوند و حرکت دل زنگار گرفته به سمت تقرب الی الله است.

همین مفهوم در آیات قرآن بسیار تذکر داده شده است، از جمله آيه 41 سوره اسراء «وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِي هَـذَا الْقُرْآنِ لِيَذَّكَّرُواْ وَمَا يَزِيدُهُمْ إِلاَّ نُفُورًا» و به يقين، ما در اين قرآن حقايق را با بيان‌های گوناگون و مكرّر بيان كرديم تا پند گيرند، و جز بر رميدگی آن‌ها نیافزود.

«صرّفنا»، یعنی بيان گوناگون و متنوّع و تكرارهای مختلف گفتار در جهت روشن‌تر شدن موضوع دعای عرفه هم سراسر تکرارهای به انحای مختلف است که بیدارکننده است.

انتهای پیام
captcha