سهم 30 درصدی کردستان در مصوبات محرومیت‌زدایی
کد خبر: 4153128
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

سهم 30 درصدی کردستان در مصوبات محرومیت‌زدایی

استاندار کردستان در خصوص مصوبات محرومیت‌زدایی گفت: سهم استان کردستان در مصوبات محرومیت‌زدایی استانی ۳۰ درصد و ملی ۷۰ درصد است کە ظرفیت بی‌نظیری برای ساخت مسکن محرومان است.

نشست شورای برنامه ریزی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۱٥ تیر در نشست شورای برنامەریزی و توسعە استان کردستان گفت: یکی از دلایل تعلل در انجام پروژەهای عمرانی کردستان، محدودیت‌ها و تشریفات قانونی است؛ لذا مدیران و مسئولان نباید فرصت را از دست بدهند.

وی افزود: هیچ پیمانکاری نباید با تعلل و بیخیالی و مسئولیت نداشتن مانع توسعە استان شود و چنانچە پیمانکاری قصد ضربە زدن بە استان و بدبینی مردم شود باید کنار گذاشتە شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه پروژەهای تاریخی استان همچون پروژە سد سیازاخ، ژاوە، چراغ ویس، انتقال آب بە سقز، راه آهن، کریدور باید امسال بە اتمام برسد، بیان کرد: مولدسازی، ظرفیت بسیار خوبی است و مدیران باید در دوران مدیریت خود از این ظرفیت مهم در استان استفادە کنند.

وی با اعلام اینکه مدیران باید نمایندە استان در وزارتخانە باشند و بە جای حافظ دستگاە خود باید حافظ منابع استان و مردم باشند، گفت: براساس برآوردهای انجام شدە می‌توان امسال ۳ تا ٤ هزار میلیارد تومان از محل اجرای طرح مولدسازی تامین اعتبار و پروژەهای خوابیدە را فعال و شاهد جهش توسعەای در استان باشیم.

زارعی‌کوشا افزود: در طول یک سال گذشتە اختیاراتی در موضوع اقتصادی و تجاری در استان ایجاد شدە و مقدمات آن انجام و با اجرای آن در افزایش اشتغال، خلق ثروت یک جهش جدی ایجاد می‌شود.

وی در خصوص مصوبات محرومیت‌زدایی گفت: سهم استان کردستان در مصوبات محرومیت‌زدایی استانی ۳۰ درصد و ملی ۷۰ درصد است کە ظرفیت بی‌نظیری برای ساخت مسکن محرومان است.

استاندار کردستان در خصوص میزان حقوق معادن استان کردستان بیان کرد: در طول هفت سال دولت قبلی تنها وصولی معادن بە استان کردستان ۷ میلیارد تومان بودە، این در حالی است کە میزان وصولی حقوق معادن بە استان کردستان در طول یک سال و نیم اخیر ٤٤.٨ میلیارد تومان بودە است.

وی بە تأمین زمین برای ۲۱ هزار متقاضی مسکن در استان کردستان اشارە کرد و گفت: کردستان در محکم کاری، دقت و ظرافت مسکن ملی رتبە نخست کشوری را دارد.

زارعی‌کوشا با اعلام اینکه استان کردستان بیشترین میزان متقاضی تایید نهایی شدە را نسبت بە تعهد خود داشتە است، افزود: استان کردستان تعهد ۳۷ هزار ساخت مسکن ملی را داشتە، لذا امروز بیش از ٨۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدە داریم کە نشان از نیاز بزرگ استان بە مسکن است.

وی در پایان یادآور شد: ما در استان کردستان بیش از ۳ برابر تعهد استان در ساخت مسکن ملی متقاضی تایید شدە داریم.

انتهای پیام
captcha