وحدت؛ عاملی برای تحقق عدالت اجتماعی
کد خبر: 4153319
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
استادیار جامعةالمصطفی العالمیه مطرح کرد:

وحدت؛ عاملی برای تحقق عدالت اجتماعی

استادیار جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در عصر کنونی که دنیا پر از ظلم و بی‌عدالتی است، شیعه و سنی زیر پرچم ولایت امام علی(ع) برای تحقق عدالت اجتماعی باید حرکت کنند.

محمدیعقوب بَشوی، استادیار جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیعقوب بَشوی، استادیار جامعةالمصطفی العالمیه شامگاه جمعه طی سخنانی در نشست علمی «تبیین شخصیت رهبری و نقش زنان مسلمان در گسترش فرهنگ قرآنی» که با همکاری مدیریت زائران غیرایرانی با حضور بیش از یکصد اندیشمند، محقق و پژوهشگر شیعه و اهل‌ سنت پاکستان در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، بزرگ‌ترین انقلاب دنیا است که براساس قرآن و حاکمیت آن شکل گرفت، این انقلاب معجزہ قرن است و امروز همگان شاهد آثار فراوان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن در سطح جهان هستیم.

دبیر کمیته بین‌الملل اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) توانست استکبار جهانی را سر جای خود بنشاند و مردم ستمدیده و انسان‌هایی که توسط چکمه حاکمان مستبد و خودباخته له شده‌اند را از بند آزاد کند و با انسجام مردمی و وحدت کلمه علیه فرعون زمان قیام کند و انقلاب اسلامی را با نظام ولایت فقیه تاسیس کند.

حجت‌الاسلام بشوی، وحدت کلمه و انسجام اسلامی مورد تاکید امام و رهبری را مدنظر قرار داد و افزود: امروز شیعه و سنی به عنوان یک امت واحده باید بیدار باشند و از راه‌های نفوذ استکبار جهانی مطلع شوند و راه آنان را مسدود کنند چرا که استکبار با نفوذ و ایجاد اختلاف بین برادران اهل‌ سنت و شیعه، اهداف شوم خود را دنبال می‌کند. امروز ما با باز و بسته کردن دست، با هم می‌جنگیم، اما استکبار درباره قطع کردن هر دو دست ما فکر و برنامه‌ریزی می‌کند.

وی به تبیین دوران رهبری انقلاب اسلامی پس از امام راحل پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی این انقلاب را محکم‌تر از گذشته جلو بردند و به مرحله ثبات رساندند به طوریکه امروز استکبار جهانی از ایشان حساب می‌برند.

محمدیعقوب بَشوی، استادیار جامعةالمصطفی العالمیه

حجت‌الاسلام بشوی نکته نظرات امام و رهبری درباره نقش زنان در انقلاب و در جامعه اسلامی را مورد بحث قرار داد و بیان کرد: نقش تربیتی و اثرگذار زنان در تربیت اولاد و فرزندان بر کسی پوشیده نیست، اما باید به حربه دشمن آگاه بود که می‌گویند زن و مرد به هیچ عنوان مساوی نیستند! این شعار را غربی‌ها به خاطر از بین بردن حرمت زنان مطرح کرده‌اند. امروز زن غربی هویت مادر، خواهر و دختر بودن را از دست داده است، غرب دیگر چیزی به عنوان نظام خانواده ندارد و حتی در شناسنامه فرزند بع جای اسم پدر، اسم مادر را می‌نویسند و این جایگاه زن در نظام غربی است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز بزرگترین فریاد و سؤال یک فرزند غربی، این است که پدر من کیست؟ نظام غربی بزرگترین ناقض حقوق بشر است که امروز به عنوان الگو یا اسوه نقض حقوق بشر محاکمه شود. آنان با دروغ و بی‌شرمی شعار حقوق بشر را فریاد می‌زنند و در اصل هدف‌شان از بین بردن ارزش‌های انسانی و جایگزین کردن فرهنگ جهنمی غربی در جهان به ویژه کشور‌های اسلامی است. 

وی اظهار کرد: امروز فرهنگ بی‌بند و باری و ابتذال را آنان در کشور‌های اسلامی به نام حقوق بشر و حقوق زن مدیریت و گسترش می‌دهند، این در حالی است که یک دختر بچه مسلمان با روسری خود اجازه ورود به مدرسه و کلاس درس خود را ندارد. اینجا سؤال از غرب متمدن و با فرهنگ و پاسدار حقوق بشر این است، که روسری یک دختر چه مشکلاتی را به همراه دارد که حتی از تحصیل محروم شود؟

استادیار جامعةالمصطفی العالمیه بیان کرد: غرب شکست خورده و دروغگو، هیچ پاسخی برای این سؤال ندارد. امروز وحشی‌ترین فرهنگ را غرب مدیریت، پشتیبانی و به جهان به نام حقوق بشر صادر می‌کند و این بزرگترین خیانت به نسل بشر است.

حجت‌الاسلام بشوی تأکید کرد: ما میدان مبارزه را به غربی‌ها و غرب زده‌های خودباخته واگذار نمی‌کنیم بلکه قرآن، سنت نبوی(ص)، سیره و تعلیمات ائمه معصومین(ع) ما را مبارزہ بی‌امان در مقابل استکبار و استبداد تشویق می‌کنند و امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به ما خودباوری، عزت، مصلحت، بصیرت و تکیه بر استعداد‌های خود را سفارش کرده‌اند تا عصر ظهور در سایه اتحاد شیعه و اهل‌ سنت زیر پرچم ولایت، برای تحقق عدالت اجتماعی در سطح بین‌الملل رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha