اصحاب رسانه متولیان اصلی جهاد تبیین هستند
کد خبر: 4154923
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷

اصحاب رسانه متولیان اصلی جهاد تبیین هستند

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه باید در روایت‌سازی و تولید محتوا قوی باشیم، گفت: اصحاب رسانه متولیان اصلی جهاد تبیین هستند.

سرهنگ پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان عصر روز گذشته، 22 تیرماه در آیین افتتاح اولین دوره آموزش خبرنگاری بسیج رسانه شهرستان بندر انزلی اظهار کرد: امروزه رسانه‌ها یکی از ابزار مهم قدرت در روند جریان‌های مرتبط با جوامع هستند.

وی افزود: بسیاری از قدرت‌های دنیا دیگر توان کشاندن نیروی نظامی را به عرصه‌های توسعه طلبانه خود ندارند و یا به دلیل تبعات زیادی که استفاده از نیروی نظامی در حوزه انسانی دارد به استفاده از ابزار رسانه و جنگ رسانه‌ای متمرکز شده‌اند.

پارسا با اشاره به جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد، تصریح کرد: مسئولین اولیه و اصلی جهاد تبیین متولیان رسانه هستند و البته باید بدانیم  امروزه و با دسترسی به گوشی‌های هوشمند و در اختیار داشتن شبکه‌های مجازی همه می‌توانند لحظه به لحظه اخبار را انتشار دهند و در واقع همه خبرنگار هستیم بدون اینکه خودمان بدانیم.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان تأکید کرد: واژه شهروند خبرنگار امروز تبدیل به یک واژه رسمی در ادبیات رسانه‌ای دنیا شده و در همین راستا نیز باید روز به روز دایره قدرت رسانه‌های ما افزایش پیدا کند.

پارسا با بیان اینکه باید در روایت‌سازی قوی باشیم، گفت: امروز شبکه‌ها و رسانه‌های محلی در اولویت ارجاع شهروندان قرار دارد و باید تلاش کنیم بتوانیم اخبار صحیح در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب اخبار منتشر شده از رسانه‌های تقلبی بود، افزود: این رسانه‌ها اخبار جعلی و دروغ را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد و باید بتوانیم در حوزه رسانه از طریق تولید محتوا اثرگذار باشیم.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه رسانه رابط بین مردم و مسئولین است، تصریح کرد: آنچه امروز نظام بیش از پیش به آن نیاز دارد بحث امیدآفرینی است تا دستاوردهای نظام را در حوزه‌های مختلف برای مردم تبیین کنند و باید بدانیم اگر بد قلم بزنیم فردای قیامت در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشیم زیرا قلم آن چیزی است که خداوند متعال در قرآن به آن سوگند یاد کرده و این بیانگر اهمیت قلم و آنچه می‌نگارد، است.

پارسا از برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت خبر داد و گفت: در استان گیلان بر اساس آمار نزدیک به ۵۵ درصد فعالان رسانه را بانوان تشکیل می‌دهند و این جشنواره که به صورت ملی در آبان‌ماه در استان برگزار می‌شود انتظار از بانوان رسانه‌ای داریم که خودشان را در این رقابت رسانه‌ای مورد آزمون قرار دهند و با تولید محتوای ارزشمند یک جواب قاطع و دندان شکن به مدعیان دروغین شعار زن زندگی آزادی بدهند.

وظیفه ما ایستادن در برابر دشمنان است

سرهنگ حمید جانباز، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بندر انزلی هم در این مراسم گفت: وقتی اسم استعمار می‌آید اولین تصوری که شاید به ذهن برسد از لحاظ تاریخی بریتانیا و پس از آن آمریکا باشد.

وی با بیان اینکه این کشورها بعد از اینکه خود را از طریق سلاح و ارتش قدرتمند کرده و پس از آن سایر ملت‌ها را به استعمار کشاندند، افزود: امروز دیگر قدرت نظامی نمی‌تواند اهداف سیاسی آنها را محقق کند لذا بر قدرت رسانه‌ای متمرکز شدند.

جانباز با اشاره به آیه ۱۱۲ از سوره مباره هود، گفت: «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ؛ پس همان‌گونه كه دستور يافته‏‌اى ايستادگى كن و هر كه با تو توبه كرده [نيز چنين كند] و طغيان مكنيد كه او به آنچه انجام مى‏‌دهيد بيناست». وقتی  دنیای زر و زور امروز در حوزه رسانه متمرکز شده طبق این آیه شریفه نیز وظیفه ما ایستادن در برابر دشمنان است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بندر انزلی تأکید کرد: در این راه باید مهارت‌های‌مان را افزایش بدهیم، تاکتیک دشمن را بشناسیم و در کنار آن اخبار صحیح از ناصحیح را تشخیص دهیم زیرا رسالت اصلی رسانه انعکاس درست اخبار است تا مسئولین متوجه مسائل و خواسته‌های برحق شهروندان و تلاش برای رفع آن باشند.

جانباز تصریح کرد: همانگونه که در راه دفاع از اسلام و انقلاب قلم می‌زنیم در همان جهت هم بتوانیم مسائل مهم این شهر و آنچه که برای مردم اهمیت دارد را بیان کرده و به سمع و نظر مسئولان برسانیم که از جمله مسائل این شهر ساحلی، تالاب انزلی است که باید تبدیل به یک مسئله ملی شود و رسانه است که این کار را می‌تواند انجام دهد.

انتهای پیام
captcha