آغاز ثبت‌نام زائران پیاده دهه پایانی صفر از دهه دوم محرم
کد خبر: 4155003
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳

آغاز ثبت‌نام زائران پیاده دهه پایانی صفر از دهه دوم محرم

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ثبت‌نام زائران پیاده دهه پایانی صفر از دهه دوم محرم آغاز می‌شود و تا پایان محرم ادامه دارد.

زائران پیادهحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص آغاز ثبت‌نام کاروان‌های پیاده دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: عملیات ثبت‌نام از کاروان‌های زائران پیاده از نیمه دوم محرم آغاز می‌شود و تا پایان محرم ادامه دارد که این نیز برای مدیرانی که در سال‌های قبل در سامانه ثبت‌نام داشته‌اند از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود و لازم است در زمان مقرر با توجه به سابقه حضور کاروان، اعلام آمادگی کنند.

وی در خصوص کاروان‌های جدید که اولین سال است برای زیارت در قالب کاروان زائران پیاده به مشهد مشرف می‌شوند، بیان کرد: ضرورت دارد مدیران جدید کاروان‌های پیاده با توجه به مدارک خواسته شده در سامانه زائران پیاده به آدرس  www.zaerin۸.ir برای دریافت خدمات بین راهی ثبت‌نام کنند.

رضایی افزود: برای کاروان‌های جدید، ظرفیت 100 تا 120 نفر در نظر گرفته شده و مدیران کاروان‌های زیارتی ضمن بارگزاری مدارک لازم در سامانه، ضرورت دارد معاون و روحانی کاروان را مشخص و اسامی زائران را به تفکیک مرد و زن ثبت کنند. براساس ثبت‌نام کاروان‌ها، برنامه‌ریزی زمان حرکت و نحوه خدمت‌رسانی در مسیر، استفاده از ظرفیت ایستگاه‌ها و محل اسکان کاروان در مشهد مشخص می‌شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: بارگزاری مجوز شورای هیئت مذهبی و فرمانداری شهرستان مقصد از سوی مدیران کاروان‌های زائران پیاده در هنگام ثبت‌نام ضرورت دارد. خیران نیز برای تأمین هزینه‌ها برای ارائه خدمات به زائران پیاده، اعلام آمادگی کرده‌اند که بر این اساس نیز ظرفیت پذیرایی و خواب ایستگاه‌های میان‌راهی افزایش می‌یابد.

رضایی اظهار کرد: دو دسته زائر پیاده داریم، یک دسته آنهایی هستند که در مشهد امکانات کامل از جمله اسکان و سایر شرایط را دارند و این عده از زائران صرفاً از خدمات بین‌راهی بهره‌مند می‌شوند و یک عده هم کسانی هستند که علاوه بر خدمات بین‌راهی درخواست محل اسکان و سایر خدمات را دارند که برای این گروه از زائران پیاده مدت سه روز اقامت همراه با خدمات صبحانه، ناهار و شام تدارک دیده می‌شود.

وی گفت: سال گذشته 160 هزار نفر زائر پیاده ثبت‌نام کردند و این در حالی بود که به 460 هزار زائر پیاده خدمت‌رسانی شد و لذا افزایش خدمات در ایستگاه‌های صلواتی بین‌راهی برای میزبانی شایسته از زائران پیاده در دستور کار جمعیت خدمتگزاران قرار دارد و در این خصوص نیز تمهیداتی برای رفاه حال افراد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha