برگزاری 1445 برنامه فرهنگی با شعار «زیر خیمه‌ات کتاب می‌خوانیم» در ایام محرم
کد خبر: 4156269
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

برگزاری 1445 برنامه فرهنگی با شعار «زیر خیمه‌ات کتاب می‌خوانیم» در ایام محرم

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امسال ۱۴۴۵ برنامه فرهنگی توسط حسینیه کتاب این اداره کل در ایام محرم با شعار«زیر خیمه‌ات کتاب می‌خوانیم» برگزار می‌شود.

برگزاری 1445 برنامه فرهنگی با شعار «زیر خیمه‌ات کتاب می‌خوانیم» در ایام محرمحجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، اظهار کرد: در ایام محرم امسال برنامه‌هایی چون برپایی حسينيه كتاب با برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون مقتل‌خوانی، نوحه‌خوانی، معرفی كتاب، پرده‌خوانی و...، برگزاری محفل شعری با حضور شاعران با موضوع سرايش شعر با موضوع عاشورا و ماه محرم، برگزاری مسابقه پويش خوانش مجازی كتاب با کتاب پيشنهادی نفس‌المهموم از محدث قمی و رونمايی از كتاب ديوان حماسه عاشورا تاليف دكتر آيتی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های پیشنهادی سطح شهرستانی و کتابخانه‌ای را هم داریم که می‌توان به فضاسازی و سياه پوش نمودن فضاهای كتابخانه‌ای، برگزاری محافل ادبی و شعرخوانی با حضور شاعران، سلسله جلسات مطالعاتی و بصيرت‌افزايی با موضوع عاشورا و قيام امام حسين(ع)، نشست‌های كتابخوان، برگزاری و برپايی حسينيه كتاب که به مقتل‌خوانی، نوحه‌خوانی و... خواهد پرداخت، اشاره کرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ابراز کرد: برگزاری نمايشگاه‌های كتاب در سطح كتابخانه‌های عمومی، مسابقات فرهنگی و كتابخوانی، نمايشنامه‌خوانی از كتب مرتبط، برگزاری زيارت عاشورا با حضور اعضا و مخاطبان كتابخانه‌های عمومی، معرفی كتاب در  نماز جمعه، مساجد و حسينیه‌ها با همكاری ائمه جمعه و جماعت در راستای اجرای طرح منبر كتاب، ويژه برنامه‌های كودک مانند قصه‌گويی، نقاشی و... نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام محرم است.

انتهای پیام
captcha