صداپیشه «ابن ملجم» خاموش شد
کد خبر: 4156391
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

صداپیشه «ابن ملجم» خاموش شد

جواد بازیاران، دوبلور پیشکسوت که اغلب مخاطبان صدای او را با شخصیت «ابن ملج» در سریال «امام علی(ع)» می‌شناسند، ساعاتی پیش در کشور آلمان به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا، جواد بازیاران، صداپیشه، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس که طی سالیان اخیر در کشور آلمان اقامت داشت، دار فانی را وداع گفت.

بازیاران که کار گویندگی را با دوبله شخصیت‌های شناخته شده انیمیشن چون «میکی موس» آغزا کرد، زماین بیش زا پیش میان مردم شناخته شد که مخاطبان صدای او را بر شخصیت «ابن ملجم» (با بازی زنده‌نام کریم اکبری مبارکه) در سریال امام علی(ع) به کارگردانی داوود میرباقری شنیدند.

زنده‌نام بازیان متولد ۱۳۱۵ در مشهد و یکی از هنرمندانی بود که علاوه بر دوبله در حوزه‌های دیگر از جمله داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی و همچنین عروسک‌سازی فعالیت داشته است.

وی به علت توانایی در تیپ‌گویی‌های متنوع و کثرت این نوع گویندگی‌ها در کارنامه هنری‌اش، با عنوان «همه‌کاره» دوبله ایران شناخته می شد.

فرمانروایان مقدس با مدیریت خسرو خسروشاهی، ارباب حلقه‌ها با مدیریت امیرهوشنگ زند، هری پاتر با مدیریت بهرام زند، جن گیر ۱۹۷۳ با مدیریت خسرو خسروشاهی، انیمیشن «قلعه اردک‌ها» با مدیریت دوبلاژ اکبر منانی از جمله آثاری است که در آنها در مقام دوبلور حضور داشته است.

انتهای پیام
captcha