وجود ۱۴۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوی
کد خبر: 4157738
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶

وجود ۱۴۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: خوی با دارا بودن 9 باب کتابخانه عمومی نهادی و 2 باب کتابخانه مشارکتی به متراژ 5600 مترمربع و بیش از 140 هزار نسخه کتاب موجود، در این شهرستان با ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مراجعان نقش ایفا می‌کنند.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌ های آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، ۲ مرداد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، با حضور در دفتر امام‌جمعه خوی با حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام جمعه این شهرستان با ایشان دیدار و در خصوص بررسی مسائل کتابخانه‌های عمومی و مباحث کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی کتابخانه‌های عمومی خوی اظهار کرد: خوی با دارا بودن 9 باب کتابخانه عمومی نهادی و 2 باب کتابخانه مشارکتی به متراژ 5600 مترمربع و بیش از 140 هزار نسخه کتاب موجود، در این شهرستان با ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مراجعان نقش ایفا می‌کنند.

خدیجه معصومی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه افزود: ما باید کتاب را به عنوان یک کالای ضروری در سبد فرهنگی خانواده وارد کنیم و جزء لاینفک مایحتاج خانواده‌ها محسوب شده تا شاهد رشد و شکوفایی و بالندگی خانواده‌ها باشیم.

وی ادامه داد: بی‌تردید نظرات و رهمنودهای آگاهانه و توجهات شخص حضرتعالی به مقوله ترویج کتابخوانی و اعتلای فرهنگ مطالعه و تنویر افکار عمومی در ترغیب به این موضوع مهم فرهنگی به منظور ارتقای سطح فرهنگی عمومی جامعه و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان خوی تاثیر به‌سزایی دارد.

امام‌جمعه خوی در این دیدار ضمن شنیدن گزارشی از عملکرد و وضعیت موجود کتابخانه های عمومی شهرستان و قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی و خدمات ارائه شده به عموم مردم توسط کتابخانه‌های شهرستان گفت: مطالعه سطح آگاهی و معرفت انسان‌ها را افزایش می‌دهد لذا باید بحث فرهنگ کتاب و مطالعه را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی افزود: غالب پیدایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه از عدم آگاهی است و با تبدیل ناآگاهی‌ها به آگاهی بیشتر مسائل دینی و اجتماعی و آسیب‌ها در جامعه حل خواهد شد.

وی به ارتباط بین کتابخانه‌های عمومی با دانش‌آموزان و دانشجویان تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های تشویقی، انگیزه و احساس نیاز به مطالعه و کتابخوانی را در این گروه‌ها ایجاد کرده و آنها را به سمت کتاب هدایت کنیم.

انتهای پیام
captcha