مسئولان زمینه تسهیل‌ حل مشکلات مؤسسات قرآنی را فراهم کنند + صوت
کد خبر: 4158971
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
جان‌نثاری:

مسئولان زمینه تسهیل‌ حل مشکلات مؤسسات قرآنی را فراهم کنند + صوت

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حب‌الائمه(ع) غرب اصفهان گفت: امید است که مسئولان به مؤسسات قرآنی کمک کنند تا وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند. منظور از این حمایت و کمک، تنها جنبه مادی نیست بلکه کمک در زمینه تسریع و تسهیل کارها و تسهیل‌سازی فعالیت‌ها و برداشتن موانع، خود نوعی حمایت است.

حسینعلی جان‌نثاری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حب‌الائمه(ع) غرب اصفهان

حسینعلی جان‌نثاری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حب‌الائمه(ع) غرب اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: این مؤسسه فعالیتش را از سال 1372 آغاز کرده، اما ساختمان حب‌الائمه(ع) از سال 1384 افتتاح شده است. این مؤسسه فعالیتش را در بخش‌های مختلف چون برگزاری کلاس‌های قرآن، کلاس‌های فرهنگی، ورزشی، هیئات و ... انجام می‌دهد.

وی درباره فعالیت‌ بخش هیئات مؤسسه، افزود: برگزاری هیئت با محوریت دعای ندبه روزهای جمعه، برپایی هیئت دانش‌آموزی، دانشجویی، به صورت هفتگی در چهارشنبه‌ها با محوریت تبیین مسائل روز و تشریح معارف اسلامی و برگزاری مراسم‌ها در ایام شهادت‌ها و ولادت‌ها از جمله اقدامات بخش هیئات است.

جان‌نثاری اضافه کرد: در زمینه قرآن نیز ایام تابستان کلاس‌های حفظ همراه با تفسیر ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا هشتم (مقطع ابتدایی و متوسطه اول) برگزار می‌شود. در ایام تابستانه روزهای زوج فعالیت‌های مؤسسه ویژه دختران و روزهای فرد، فعالیت‌های مؤسسه ویژه پسران است.

مدیر مؤسسه حب‌الائمه(ع) غرب اصفهان اظهار کرد: همچنین طی این ایام نیز دوره حفظ نیم جزء قرآن در کنار برگزاری کلاس‌های تقویتی دروس پایه(ریاضی، علوم، عربی و فارسی) و کلاس‌های ورزشی نیز برگزار می‌شود.

وی درباره نحوه تعامل و همکاری با مدارس برای جذب ‌دانش‌آموزان، ادامه داد: مذاکراتی را به صورت مستقیم با مدارس نداریم بلکه تبلیغات، تراکت‌ها و بروشورهایی از دوره‌های آموزشی مؤسسه را در اختیار مدارس قرار می‌دهیم تا در صورت علاقه‌مندی، دانش‌آموزان در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حب‌الائمه(ع) غرب اصفهان با اشاره به اینکه مؤسسه دارای 200 قرآن‌آموز به صورت مستقیم و مستمر است، بیان کرد: البته قریب به 2 هزار نفر از دوره‌های آموزشی مؤسسه در بستر فضای مجازی و به صورت دوره‌ای نیز با مؤسسه مرتبط هستند.

وی با اشاره به اینکه با مراکز قرآنی و اکثر مؤسسات سطح استان ارتباط نسبی دارند، ادامه داد: در کارگاه توانمندسازی که اخیراً برای مدیران مؤسسات قرآنی با حضور قریب به 80 مدیر مؤسسه و با موضوع تبیین مسائل مالیاتی، دفتر نویسی و روزآمدی شیوه مدیریتی و ...برگزار شد، حضور فعال داشتیم.

کد

جان‌نثاری در پایان گفت: امید است که مسئولان به مؤسسات قرآنی کمک کنند تا وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند. منظور از این حمایت و کمک، تنها جنبه مادی نیست بلکه همین کمک در زمینه تسریع و تسهیل کارها و تسهیل‌سازی فعالیت‌ها، خود نوعی حمایت است که قطعا می‌تواند در انجام بهتر و موفق‌تر فعالیت‌های مردمی کمک کننده باشد. بنابراین مسئولان سعی کنند تا در زمینه حل مشکلات مؤسسات تسهیل‌گری داشته باشند تا مؤسسات قرآنی از انجام فعالیت‌ها، دلسرد نشوند.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حب‌الائمه(ع) در غرب اصفهان، خیابان آتشگاه، خیابان وحدت، جنب مرکز مخابرات شهید محمد منتظری قرار دارد. 

انتهای پیام
captcha