«کتاب» نقش مهمی در آگاهی و ارتقای فرهنگ کشور دارد
کد خبر: 4159248
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

«کتاب» نقش مهمی در آگاهی و ارتقای فرهنگ کشور دارد

استاندار گیلان با صدور پیامی به مناسبت برگزاری بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور گفت: کتاب از ارزشمندترین کالاهای فرهنگی به شمار می‌رود که نقش مهمی در آگاهی و ارتقای فرهنگ یک کشور دارد، به همین دلیل یکی از مهمترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با انتشار پیامی به مناسبت برگزاری بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور، مردم را به مشارکت و حضور در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. متن پیام استاندار گیلان بدین شرح است:

أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضٰآ(ع)

کتاب، کتابخوانی و سرانه مطالعه در هر کشوری نشانگر توان علمی و قدرت اجتماعی آن کشور محسوب می‌شود که متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل گسترش فضای مجازی و مشکلات عدیده در حوزه چاپ و نشر کتاب شاهد کاهش سرانه مطالعه بودیم.

کتاب از ارزشمندترین کالاهای فرهنگی به شمار می‌رود که نقش مهمی در آگاهی و ارتقای فرهنگ یک کشور دارد. به همین دلیل یکی از مهمترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است و برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، یک برنامه ریزی صحیح و منطقی ضروری است تا با ارائه راهکارهای درست، این امر در جامعه اجرایی شود.

در این میان شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و شناساندن فرهنگ رضوی و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه اطهار به ویژه هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی ابن موسی الرضا(ع) از اهمیت بسزایی برخوردار است و بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف خواهد بود.

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره ارزشمند از عموم آحاد مردم استان گیلان به ویژه نسل جوان و نوجوان برای شرکت در این جشنواره دعوت می‌کنم و امیدوارم همگی با مشارکت در این مسابقه ارزشمند، زمینه تعمیق باورهای رضوی و مهدوی را در جامعه فراهم کنیم.

گفتنی است؛ دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح ملی با همکاری مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از ۲۲ بهمن ماه، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال گذشته آغاز شده و تا اول مهرماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه و یا به پایگاه اینترنتی razavi.samakpl.ir در این مسابقه بزرگ شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha