حمایت دستگاه قضا از بنگاه‌های تولیدی فارس
کد خبر: 4160796
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

حمایت دستگاه قضا از بنگاه‌های تولیدی فارس

رئیس قوه قضائیه در جریان سفر امروز به استان فارس گفت: حل مسائل مرتبط با بنگاه‌های تولیدی در راستای تحقق شعار سال و کمک به دولت در این جهت، از اهداف سفر استانی امروز است.

سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه امروز، 16 مردادماه در بدو ورود به استان فارس گفت: حل مسائل مرتبط با بنگاه‌های تولیدی استان فارس در راستای تحقق شعار سال و کمک به دولت در این جهت، از اهداف سفر استانی امروز است.

وی افزود: بر همین اساس گزارشاتی پیرامون بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی استان فارس به دولت ارائه شد و دولت نیز موضوع را اجابت کرد و هیئت‌هایی را طی مدت اخیر به منظور رفع موانع تولیدی به این استان اعزام کرد.

اژه‌ای تصریح کرد: در جریان سفر امروز به استان فارس تلاش خواهیم کرد مسائل مربوط به حوزه ثبت اسناد استان را مرتفع کنیم. همچنین در راستای مسائل محیط زیستی استان نیز آن مقدار که دستگاه قضایی می‌تواند کمک‌رسان باشد، اهتمام خواهیم داشت. همچنین تمهید مقدمات برای رفع آن دسته از مسائل حقوقی و قضایی به ویژه در حوزه اطاله دادرسی‌ها و رسیدگی‌ به پرونده‌هایی که دارای شاکیان زیاد هستند، مدنظر خواهد بود.

بنا بر این گزارش، در بدو ورود حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، فرزند شهید مدافع حرم «شجاعت علمداری» به نمایندگی‌ از خانواده معظم شهدا و مردم استان فارس، مَقدم رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه را گرامی‌ داشت.

وی هچنین به حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز مشرف شد و سپس در محل به شهادت رسیدن زائرین حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) در جنایت تروریستی ۴ آبان ۱۴۰۱ حاضر شد و پس از آن با حضور بر سر مزار شهدای این جنایت تروریستی، به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با جمعی از زائران حرم حضرت احمد بن موسی(ع) در فضایی صمیمی به گفت‌وگو پرداخت و مسائل آن‌ها را استماع کرد.

وی همچنین در جریان سفر به استان فارس، در راستای کمک دستگاه قضایی به رشد تولید و رفع موانع تولید، از کارخانه روغن‌ نباتی شیراز که طی سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است، بازدید به عمل آورد. 

کارخانه روغن نباتی شیراز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین واحدهای تولیدی کشور، در جریان واگذاری‌های غیراصولی و خارج از ضابطه، به دلیل سوء مدیریت، با مشکلات اقتصادی و بدهی مواجه شد. 

با ورود دستگاه قضایی، اقدامات ناظر بر جلوگیری از ورشکستگی، رکود، تعطیلی و ارتقای تولید و اشتغال در این کارخانه، در دستور کار قرار گرفت. 

مهم‌ترین وجه ورود دستگاه قضایی به رفع مسائل و مشکلات کارخانه روغن‌نباتی شیراز، تمهید مقدمات حقوقی و قضایی جهت انتقال کارخانه مزبور به خارج از شهر و در منطقه ویژه اقتصادی، جهت صیانت از حقوق عامه و رفع مشکلات زیست‌محیطی است. 

در جریان بازدید رئیس عدلیه از کارخانه روغن نباتی شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با مالکان و سرمایه‌گذاران جدید این بنگاه تولیدی به گفت‌وگو پرداخت و در جریان جزئیات مسائل و مشکلات آن‌ها به خصوص در حوزه‌های ناظر بر مسائل بانکی و همچنین انتقال و جابجایی کارخانه به خارج از شهر قرار گرفت. 

رئیس دستگاه قضا در این بازدید بیان کرد: حل و فصل کامل مشکلات کارخانه روغن نباتی شیراز، نیازمند همراهی و کمک همه بخش‌های ذی‌ربط است و در این مسیر، دستگاه قضایی همانگونه که تاکنون مساعدت‌های لازم را داشته است، همچنان سعی خواهد کرد بر اساس قوانین و مقررات، رفع مشکلات مربوط به حوزه بانکی و همچنین انتقال کارخانه به خارج‌ از شهر جهت کاهش مشکلات زیست‌محیطی را در دستور کار قرار دهد.

محسنی اژه‌ای همچنین ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های مالکان جدید کارخانه روغن نباتی شیراز، بیان کرد: احیای روند تولید در کارخانه روغن نباتی شیراز، بیش از همه مرهون تلاش‌ها و زحمات کارگران این کارخانه است.

رئیس دستگاه قضا همچنین در این بازدید، در خصوص روند جابجایی مرحله به مرحله و فاز به فاز کارخانه روغن نباتی شیراز، مسئولان مربوطه را مورد سوال قرار داد و توصیه‌های مقتضی را در این راستا ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha