فقر فضای فرهنگی در استان قزوین وجود دارد
کد خبر: 4161258
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

فقر فضای فرهنگی در استان قزوین وجود دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به فقر فضاهای فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: احداث شهرک تولید محتوا که مصوبه سفر رئیس‌جمهور را دارد، ازجمله طرح‌هایی است که توسط بنده ارائه شد.

سیاهکلی نماینده مجلس

به گزارش ایکنا از قزوین، لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، البرز و ابیک در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته، ۱۷ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات باغستان جهاد کشاورزی قزوین ‌برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: امروز جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا یک جایگاه قوی است، زمانی تردید داشتیم که آیا جمهوری اسلامی می‌تواند از پس مشکلات خود برآید یاخیر؛ اما امروز می‌بینیم که با کمک دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده که می‌تواند برخی مشکلات جهانی را نیز مرتفع کند.

وی‌ در ادامه با اشاره موضوع استیضاح وزیر کشور، اظهار کرد: مخالف استیضاح وزیر کشور هستم چراکه نامه معاون سیاسی وزیر کشور پیرو موضوع انتخابات و نمایندگان از لحاظ محتوایی صحیح بود اما ادبیات خوبی نداشت، بنابراین نامه  استیضاح وزیر کشور را امضاء نکردم و در صورت استیضاح، در دفاع از وزیر صحبت می‌کنم.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته در قامت نمایندگی مجلس شورای اسلامی خادم مردم بودم، تلاش کردم که وضعیت صنعت استان در مسیر توسعه قرار گیرد و باتوجه به اینکه عضو کمیسیون صنایع مجلس بوده‌ام، در بحث خودرو و فولاد ورود جدی داشتم که نتیجه مطلوب آن در ماه‌های آتی مشخص خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بودجه مصوب استان اشاره کرد و افزود: بودجه سال جاری قزوین را به گونه‌ای تنظیم کردیم که میزان درآمدها افزایش یابد و فاصله بین درآمد و هزینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یابد. کاهش ارزش پول که سبب گلایه‌مندی مردم شده است، به دلایل مختلفی ازجمله ناترازی بودجه، ناترازی درآمد مردم و همچنین فروش ارز در داخل کشور مربوط است.

سیاهکلی افزود: یکی از اقدامات قابل توجه کمیسیون صنایع که بنده نیز عضوی از آن بودم حذف مافیای صنعت خودرو بوده است که این مهم در ماه‌های آتی به نتیجه مطلوب خواهد رسید. مجلس قانون ساماندهی خودروهای کارکرده را حل و فصل کرد که این امر به بیش از ۱۵ هزار خانوار کمک کرده است.

وی گفت: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته اقداماتی خوبی در خصوص راهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان صورت گرفته است. هرچند که معتقدیم راه‌های استان قزوین به خصوص راه‌های روستایی آن از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند، با این حال در قالب یک تفاهم نامه ۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان طی سه سال آینده آسفالت خواهد شد و تا سه سال دیگر هیچ روستای ۲۰ خانوار در استان نباید فاقد راه بدون آسفالت باشد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به فقر فضاهای فرهنگی در استان اشاره کرد و افزود: احداث شهرک تولید محتوا که مصوبه سفر رئیس‌جمهور را دارد، ازجمله طرح هایی است که توسط بنده ارائه شد. بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته از محل تهاتر زمین‌های وقفی، سازمان اوقاف متولی و سرمایه‌گذار این شهرک شد که به امید خدا پس از تأسیس و بهره‌برداری منجر به تولید هزاران شغل برای جوانان تحصیل‌کرده خواهد شد. 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه فرهنگی و هنری استان بسیار خوب است و مشکلاتی که در حوزه فرهنگ و هنر استان نشئت گرفته از نبود بودجه نیست بلکه از عملکرد ضعیف مدیرکل ارشاد استان قزوین است. لذا تقاضای بررسی بودجه و دخل و خرج ارشاد به سازمان بازرسی‌ داشته‌ام. 

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره لایحه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: برخی خبرنگاران در خصوص تصویب قانون لایحه عفاف و حجاب و همچنین زمان مناسب این قانون سؤال دارند، گفتنی است که تصویب قانون لایحه عفاف و حجاب زمان‌بر است. نوشتن قانون جدید کاری دشوار است که باید تمام ابعاد آن سنجیده شود. موافق قانون هستم اما به‌ شرطی که در آن رضایت شهروندان دیده شود.

سیاهکلی عنوان کرد: یکی از ارگان‌هایی که برخلاف ماهیت خود مقابل برخی ضروریات پیشروی مردم از جمله مسکن سنگ‌اندازی می‌کند، در حوزه مسکن بانک موظف است که ۸۰ درصد هزینه یک مسکن را تسهیلات بدهند که متأسفانه این مهم اتفاق نمی‌افتد چراکه بانک‌ها سر جای خود نیستند و به جای کمک به مردم تصدی‌گری و سفته‌بازی می‌کنند. 

وی در پایان تصریح کرد: درخصوص تقسیمات استانی نیز بر اساس ظرفیت‌های موجود، مناطق قشلاق، زیاران، طارم و الموت شرقی و غربی تا چند سال آینده به شهر تبدیل می‌شوند، مراحل تبدیل‌ آن‌ها از بخش به شهر در دستور کار گرفته‌ است هرچند که این مهم اشکالات و موانعی دارد، اما تلاش می‌شود که موانع مرتفع‌ شود. 

انتهای پیام
captcha