دستور استاندار خراسان رضوی برای اعطای زمین، پروانه و تسهیلات به خبرنگاران فاقد مسکن
کد خبر: 4161417
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

دستور استاندار خراسان رضوی برای اعطای زمین، پروانه و تسهیلات به خبرنگاران فاقد مسکن

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از درخواست‌های مهم خبرنگاران مسکن است و راه و شهرسازی از فرایند ثبت‌نام و احراز شرایط، تا اعطای زمین، پروانه و تسهیلات برای ساخت مسکن به خبرنگاران فاقد مسکن را آغاز کرده است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، در آیین گرامیداشت شهدای مدافع حرم رسانه و روز خبرنگار در مشهد، اظهار کرد: موضوع مسکن که از نظر ما موضوع بسیار مهمی است نقش مهمی در معیشت مردم و قشر خبرنگار دارد. همه خبرنگاران خراسان رضوی را در اکثر شهرستان‌ها زمین و تسهیلات و پروانه نیز در اختیارشان قرار دهیم تا ساخت مسکن را آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرم‌ جیم همه کسانی که متقاضی مسکن در نهضت ملی هستند، حتما باید سبز باشد، گفت: از فردا هرکسی مراجعه کرد اقدامات را برای انجام این فرایند آغاز کنید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در ارتباط با مشهد آنچه تاکنون برنامه‌ریزی ۵۰ هزار واحد مسکن در گلبهار انجام شده است. آمادگی داریم به شرط پیگیری از این واحدها نیز در اختیار شما قرار دهیم. برای تحقق این موارد هم ساز و کار و هم پیگیری لازم است. بنابراین طی دو هفته فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبرنگاران متقاضی را فهرست و جمع‌بندی کنند. 

وی تاکید کرد: ان‌شاءلله مشکلی در تامین مسکن خبرنگاران نخواهیم داشت اما پیگیری از طرف شما اهمیت دارد. مدیرکل ارشاد، موضوعات حمایتی و تعاملات و بیمه را نیز پیگیری خواهند کرد. برخی پیشنهادات جمعی و ساختاری است و قابل پیگیری است.

نظری تاکید کرد: آمادگی داریم با استفاده از پیشنهادات جمعی مطالب مورد نظر شما محقق شود. با رویکردی که روابط عمومی استانداری دارد رویکرد هماهنگی و حمایتی اثرات خوبی در آینده خواهد گذاشت. 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: کار شما به عنوان اصحاب رسانه یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و این کار باید به درستی انجام شود، اگر درست انجام نشود اعتماد ضعیف می‌شود. این اعتماد نباید دچار خدشه شود. با این نگاه مشترک همه استقبال می‌کنیم و حرف و قلم شما از نگاه خیر است، البته نباید به نحوی مطالب منتشر شود که جرات تصمیم‌گیری از مدیران برای حل مسائل سلب شود. 

وی گفت: اعتماد سرمایه است، ما هم‌افزایی خواهیم داشت و در تحقق اهداف عالی ما و شما بایکدیگر حرکت می کنیم. به عنوان استانداری در شرایط تحقیق و تفحص هستیم اما داریم ادامه می‌دهیم و تصمیم‌گیری و سعی می‌کنیم فضای کار در استان تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

نظری تاکید کرد: ما وظیفه محور و رسالت محور هستیم. سعی کنیم مواجهه با مدیران از جنبه‌های مختلف به نحوی باشد که تصمیم گیری در آن ها دچار چالش نشود. 

استاندار خراسان رضوی گفت: مخاطب مشترک ما و شما مردم هستند. ما برای مردم کار‌ می کنیم و شما نیز مدیریت افکار عمومی را بر عهده دارید. خیلی مهم است این چسبندگی و اتحاد در عمل شکل بگیرد. 

وی اضافه کرد: یکی از وظایف رسانه‌ها هشدار درباره مسائل مغفول مانده است. اگر مشکل و مسئله‌ای‌ پیش می‌آید رسانه‌ باید تذکر دهد. آمادگی داریم با اتحاد و اتفاقی که برای اهداف عالیه داریم این مسیر را ادامه دهیم.

رسانه‌های شناسنامه‌دار خراسان رضوی در بزنگاه‌ها رویکرد انقلابی داشته‌اند

در ادامه محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: بعضی از ما مدیران اشکالی داریم که آن نشناختن رسانه‌ است. باید از ظرفیت رسانه استفاده کرد و ضعف جدی ما این است که برخی مدیران ما رسانه‌ها را نمی‌شناسند. با کمک نخبگان رسانه‌ای دوره‌های رشد و تعالی برای مدیران می‌توان برگزار کرد تا بتوانند ارتقا پیدا کند. همچنین رسانه‌ها در انتخابات پیش رو می‌توانند نقش مهم و تاثیر گذاری داشته باشند.

وی گفت: رسانه‌های شناسنامه‌دار ما در استان در بزنگاه‌های مختلف پای انقلاب ایستاده‌اند. اعتماد بین مدیران رسانه و مدیران استان دو طرفه است و باید این اعتماد تقویت نیز شود. بهترین مشاور برای تصمیم‌گیری‌هایی‌ که بار رسانه‌‌ای دارند خود خبرنگاران و مدیران رسانه هستند. 

حسین‌زاده با بیان اینکه باید برای هویت مشهد غیرت داشته باشیم، ابراز کرد: بازنمایی‌ رسانه‌ای مشهد و استان در رسانه‌ها وضعیت خوبی ندارد، تعصب ما به شهر و استان‌مان باید بیشتر شود. همه باید نسبت به شهر تعصب داشته باشیم و رویکردهای خصمانه به دنبال تمرکز روی مشکلات شهر مشهد است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی کرد: کمیته اجرایی‌ برای پیگیری موارد اجرایی که استاندار خراسان رضوی ویژه خبرنگاران مطرح کرده‌اند، تشکیل خواهد شد.

بیین جایگاه بین‌المللی خراسان رضوی به اتحاد رسانه‌ای نیاز دارد

سیدناصر نعمتی مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: ارزش‌های خبری رسانه‌ها با ارزش‌های خبری‌ مدیران روابط عمومی فاصله دارد. این مسئله‌ای است که موجب ایجاد سوتفاهم‌ها شده است. 

وی ادامه داد: در تلاش برای ایجاد یک نگاه هم‌افزا میان روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها هستیم. شاید این ارزش‌های خبری در دو طرف یکی نشود اما مفاهمه مشترک قابل دستیابی است.

مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: این‌ دیدگاه‌ها و ارتباط برای مدیرانی که تجربه کار رسانه دارند بهتر شکل گرفته است اما دوستانی که کنار‌ خبرنگاران نبوده‌اند و باید بیشتر برای ایجاد مفاهمه تلاش کرد.

وی اضافه کرد: مشهد یک شهر بین‌المللی است، اما هنوز به خوبی این مسئله را تبیین نشده است. رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها با تلاش در کنار یکدیگر می‌توانند مشهد را به جایگاه اصلی بین‌المللی خود رسانده و تبلیغ کنند.

نعمتی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم رسانه تصریح کرد: خبرنگاران و عکاسان مختلفی را در دوران کرونا از دست دادیم، در این مراسم باید همه‌شان را یاد کنیم و تلاش‌هایشان را قدر بدانیم.

مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی با اشاره به چهره‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای خراسان رضوی گفت: ظرفیت بی‌بدیل رسانه‌ای این خطه می‌تواند موجب سرعت گرفتن پیشرفت این استان شود به شرطی که نگاه‌های هم‌افزا ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام
captcha