رشته‌های دانشگاهی با نیازهای سمنان هماهنگ‌سازی شود
کد خبر: 4161581
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

رشته‌های دانشگاهی با نیازهای سمنان هماهنگ‌سازی شود

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مسئولان استان از ظرفیت فارغ‌التحصیلان غیر بومی برای حل مسائل استان استفاده کنند گفت: یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، هماهنگ‌سازی رشته‌های دانشگاهی با نیازهای استان است.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز، 19 مرداد در دیدار با جمعی از دانشگاهیان با اشاره به اقدامات زیرساختی در دانشگاه‌های استان گفت: تأمین خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی یکی از اقدامات اساسی برای ترویج ازدواج‌های دانشجویی است.

وی بر فرهنگ‌سازی برای ترویج ازدواج‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: آمارهای موجود نشان می‌دهد ازدواج‌های دانشجویی، پایین‌ترین نرخ طلاق را دارند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بخش عمده دانشجویان استان را دانشجویان غیربومی تشکیل می‌دهند، یادآور شد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان پس از پایان تحصیل، منطقه را ترک می‌کنند که بر این اساس  مسئولان استان از ظرفیت این افراد برای حل مسائل استان استفاده کنند.

به گفته وی؛ یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، هماهنگ‌سازی رشته‌های دانشگاهی با نیازهای استان است.

حجت‌الاسلام مطیعی، پیوند اقتصاد با دانشگاه را در کنار هماهنگی دانشگاه با صنعت اجتناب ناپذیر برشمرد و افزود:: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، باید بین سرمایه‌گذاران و دانشگاهیان نیز تعامل سازنده‌ای صورت گیرد تا ایده‌های اهالی دانشگاه به سمت تجاری سازی و ایجاد ارزش افزوده حرکت کند که در این مسیر می‌توان از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha